Ik wil graag een macbook kopen in Amerika, is er een manier om ook studentenkorting te regelen daar? Zo ja, hoe dan? Of moet je dan in de VS studeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat je een studentenkorting kunt krijgen. Maar de prijsverschillen zijn zo hoog, dat je het niet echt nodig hebt. Hoewel het wel fijn zou zijn natuurlijk :-)

Het beste antwoord

Ga er maar vanuit dat dat niet gaat lukken. Zij kunnen niet verifiëren dat je om een school zit die in aanmerking komt en dus zul je niets meekrijgen. De Apple Store in de US verzendt alleen naar US-adressen.
De voorwaarden staan hier:
http://store.storeimages.cdn-apple.com/2143/store.apple.com/Catalog/US/Images/salespoliciesEdIndividual.html

De meeste postorderbedrijven verzenden niet meer buiten de VS. Je zult zelf moeten gaan of iemand iets laten meenemen. Je loopt daarbij nogal het risico dat je BTW en invoerrechten moet betalen. In dat geval komt je nieuwprijs wel akelig dichtbij de aanschafprijs hier in Nederland. Zo'n 1120 euro tegen 1149 in de Apple Store.
Een ev. boete, vliegreis, of bloemetje voor degene die je MacBook meenam moet je nog bij de prijs optellen.

Ik zou er niet aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks voor het uitgebreide antwoord.. Ga alleen wel zelf naar de VS dus dat zit mee! Vroeg me alleen af of dat op een of andere manier te regelen was met nóg meer korting.. Typisch Nederlands... :)

Andere antwoorden (1)

Haal m wel uit de verpakking anders kan je als je in nl. Aankomt belasting betalen