software zijn de programma's zelf voor de pc en hardware zijn de dingen die je op je pc kan aansluiten, zoals een webcam, boxen, een muis, toetsenbord etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je pc zelf en alles wat erin zit is ook hardware, niet alleen dat wat je erop aansluit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt, maar dat kan gast61125 vergeten zijn te vermelden en is m.i. geen - waard.
Van mij een +

Andere antwoorden (4)

Software is tekst(code) en hardware kan je in je handen houden. Een cd is hardware met software erop.

Toegevoegd na 2 minuten:
Niet alleen randapparatuur maar ook CPU, GPU, cd-drive. Hardware moet je kopen, de rest kan je downloaden (Linux, Firefox, en andere vrij verkrijgbare software).

Toegevoegd na 11 minuten:
GV heeft een categorie software en een categorie besturingssystemen en een categorie games, het is echter allemaal software.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Software is een programmaatje
Hardware is alles wat je kan aanraken van de computer (ezels bruggetje.. als je het gooit en het is hard, dan is het hardware).
Voorbeeld: Firefox browser is software
Het toetsenbord van je computer is hardware.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Leuk ezelsbruggetje :)
Software zijn bijvoorbeeld games.
Hardware hetgeen waar je de software op gebruikt, (computers etc.)

Toegevoegd na 38 seconden:
Webcams, printers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Software zijn programma's voor je computer en hardware zijn apparaten, Met hardware (ook wel: apparatuur) worden in de computertechniek alle fysieke componenten aangeduid die in een computer een rol spelen.
Jaspro101