Hoe doe maak ik mijn router dmz ?

Hallo,

Ik gebruik deze router.

http://bin.ilsemedia.nl/m/m1eyxkfwbfj8.jpg

Wij hebben 4 computer en een PS3 in het huis.Wij gebruiken allemaal deze router thuis.Ik heb broadband.Ik speel C&C Red Alert 2 en Yuri's Revenge.Ik heb problemen met verbinden naar andere spelers.Elke keer als ik in log en wilt 6 player game spelen ik kan nit verbinden met meer dan 2 players.Ik heb dit aan iemand gevraagd en die ''try dmz.Otherwise Unrestricted NAT.'' Ik weet niet waar ik dat moet doen.Help aub.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik log in op het kpn screen maar kan niks vinden over dmz.Er is alleen NAT.Ik heb gevraagd of het portforwarding dit kon oplossen en die zei nee het heeft geen zin probeer maar eerst dmz.Maar die man is nu weg...Ik heb help nodig aub zo snel mogelijk!

Hartelijk bedankt voor uw tijd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je router staat feitelijk al in de DMZ, omdat die direct aan het internet hangt. Alle apparaten zitten achter de firewalll van de router. Voor bepaalde spellen en applicaties is het soms handig/nodig een opening in de firewall te maken, zodat de pc voor die poort vanuit het internet zichtbaar is. DMZ is feitelijk het vrijgeven voor alle poorten voor dat IP-adres; dat is meestal te veel en niet gewenst. Wat kun je doen: geef eerst de PC waarmee je gamed een vast of geserveerd IP-adress, zodat hij altijd van de router hetzelfde adres krijgt. Dan moet je voor de poorten die het spel nodig voor dit adres heeft forwarden. In de beschrijving die je van jouw router geeft, heet dat 'Port Mapping'. Nadat je de opties hebt opgeslagen, kan het zijn dat je de router opnieuw moet opstarten. Als dat niet lukt, kun je het met 'Special Application' proberen. Tot slot moet je natuurlijk geen firewal op je pc hebben die het gamen in de weg zit/die poorten blokkeert...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100