Hoe kun je zien of een foto al ergens anders op het Internet staat?

Je ziet ze dat altijd doen bij Catfish (MTV) met profielfoto's, maar hoe doe je dat eigenlijk?

3 maanden geleden
in: Internet
Amadea
3 maanden geleden
Er zijn diverse afbeeldingzoekers die dat kunnen. Waaronder Google Lens, https://tineye.com/ en https://yandex.com/images

Antwoorden (2)

Dat kun je doen door middel van een Reverse Image Search, een omgekeerde-afbeelding-zoekactie.

Dat kan met een website als TinEye, maar ook verschillende zoekmachines geven tegenwoordig deze mogelijkheid, bijvoorbeeld Google Lens.

Hierbij moet je een afbeelding uploaden en de website toont dan de websites waarop 'jouw' afbeelding ook voorkomt.

Op YouTube vind je eenvoudige instructiefilmpjes ervoor.
3 maanden geleden
Edraket
3 maanden geleden
Van Tineye moet geen wonderen verwachten. Foto's in tijdschriften vind hij, maar foto's op bijvoorbeeld Facebook niet.
Zoek je eigen foto die op je Facebook pagina maar eens. Die van mij, die vindt Tineye niet. Het verwonderd mij steeds weer, dat ze bij Catfish zo makkelijk de foto's vinden die ze zoeken.
Antoni
3 maanden geleden
Dank voor je extra informatie, @Edraket!
Dat zou met FaceCheck.ID kunnen. FaceCheck.ID is een AI-gezichtsherkenningsplatform waarmee je een afbeelding van iemand kunt uploaden en zijn of haar online aanwezigheid kunt ontdekken. FaceCheck.ID zoekt niet alleen in sociale-mediaplatforms, maar ook video's, nieuwsuitzendingen en politiefoto's.
https://facecheck.id/
SimonV
3 maanden geleden