Wat ik me al een hele tijd afvraag, is: kan iemand die je een mail hebt gestuurd, je mail hacken, en ook je pc, en zien wat je allemaal doet?

Weet jij het antwoord?

/2500

nee tenzij je een mailtje van hem hebt gekregen met een rare link erin Die schijnbaar niets deed

Ja dat kan helaas . die heeft allen je IP nodig en een deur naar je pc en die twee dingen zijn bestaat in het email ...denk ik

Ja, dat kan. Maar alleen als jij je PC niet goed hebt beveiligd, of als je een virus, worm of trojaan hebt. In die gevallen (slecht beveiligde PC) kan trouwens *iedereen* inbreken op je PC. Het enige verschil dat het mailtje uitmaakt is dat je het de aanvaller iets makkelijker maakt: in de technische gegevens van het mailtje staat namelijk meestal jouw IP-adres (soms niet als je webmail gebruikt), zodat de aanvaller dat niet meer hoeft te achterhalen. Het antwoord is dus: ja, het kan, maar alleen als jij je PC niet hebt beveiligd, en met een onbeveiligde PC kan *iedereen* inbreken, ook zonder mailtje.

Ja dat zou wel kunnen, Als er een virus in die mail zit, dan kan je pc gehackt worden. Of een link naar een soort virus. Maar de E-mail zelf lijkt me niet schadelijk. Tenzij de zender er een schadelijke bijlage in doet waardoor je computer gehackt (kan) worden

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100