Ik wil PDF bestanden verwijderen van mijn USB stick, maar er staat alleen lezen kenmerk, hoe draai ik dit terug?

Ik heb al geprobeerd met het aanvinken van alleen lezen maar dat werkt niet, hij geeft aan dat hij een cd speler is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je moet ze ook niet eerst openen
gewoon rechtklikken op de bestandsnaam en verwijderen
en als dat niet lukt en er staan verder geen ander belangrijk bestanden op
de usb stick formateren ?
als je usb stick een cd drive emuleert kan verplaatsen dus niet kopieren naar het niet cd gedeelte van je usb stick helpen
capthavoc
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
Sommige usb stick hebben een gedeelte dat wordt gezien als cd door dat er een soort opstart autorun bestandje opstaat
dat verdeelt de usb stick en een gedeelte cd en een gedeelte verwisselbare schijf

Standaard kan er dus nooit iets van een cd worden gewist dus dat gedrag doet hij ook na.
heb je misschien een oud type Sandisk ???
Daar staat inderdaad een opstart programma op
dat de zaak verdeelt in een cdrom waarmee hij een soort menu geeft en dat gedeelte is zegt maar ook niet te verwijderen
en een gedeelte verwisselbare schijf waar je wel dingen op en af kan gooien
waarschijnlijk heb je die pdf files per ongeluk in de verkeerde gedeelte gezet
het eerst verplaatsen van dat cd gedeelte naar het verwisselbare schijf gedeelte
en vanaf daar verwijderen wil wel eens helpen
krijg je tijdens het erin steken van die usb stick op de opties
bijv inhouden tonen of auto starten
of start hij vanzelf op ? kun je dat ook stoppen en tegenhouden ?
Je kan de usb stick natuurlijk ook geheel formateren maar daarmee raak je dus ook dat menuutje kwijt
je wint er wel ruimte door
Rechts klikken op de PDF.
Properties/eigenschappen
Security/veiligheid

Vervolgens kan je de permissies veranderen.
Door de gebruiker full control te geven, mag je daarna waarschijnlijk het PDF-bestand wel verwijderen.