Mijn laptop kan geen verbinding maken met de router. Heeft er iemand een oplossing?

Mijn laptop geeft aan dat er geen verbinding is. Als ik klik op probleem oplossen wordt alleen aangegeven dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de router.
Het helpt om de router uit te zetten en daarna weer aan, maar dat moet toch helemaal niet nodig zijn? Weet iemand wat hiervan de oorzaak is?

Toegevoegd na 13 minuten:
Er zijn meer laptops in huis. En een vaste pc. Maar het gaat al jaren goed en nu ineens geeft het problemen.

Toegevoegd na 19 uur:
De vaste pc heeft geen problemen, maar de andere laptop in huis wel. Dus ergens denk ik dat het probleem bij de router zit? En er wordt gebruik gemaakt van wifi.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (3)

Ik heb kort geleden mijn adsl router modem vervangen omdat ie kuren ging vertonen. Ik mis echter nog wel iets...is je laptop met een ethernet kabel aangesloten of draadloos (wifi).

Indien met kabel: Resetten router helpt, kan dus betekenen dat 1 netwerkkaart/aansluiting in je router slecht functioneert. Prik je laptop eens in een andere poort op de router (en evt een nu wel werkende pc in de poort waar je nu je laptop in hebt zitten.

Als alleen deze ene laptop problemen heeft, ook als ie via een andere aansluiting gaat, kan het zijn dat de batterij in de laptop zo slecht wordt dat ie geen stroom meer heeft om zijn instellingen vast te houden. Ook de netwerk kaart/wifi kan defect raken in je laptop.

Toegevoegd na 1 dag:
Je geeft nu aan dat ook de andere laptop (wifi) problemen heeft.
Zijn die problemen er ook als je laptop zowat naast de router staat? Of alleen verder weg...
Er kan nl. een stoorzender sinds kort in de buurt gekomen zijn, bv een wifi bij de buren die je signaal verstoort.

Heb je er ook last van als de apparaten naast elkaar staan zal inderdaad die router niet meer goed functioneren. Kan je nog proberen om hem helemaal terug op de fabrieksinstellingen te zetten en dan opnieuw te configureren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stoorzender is heel goed mogelijk.
bij mij het geval: zender/ontvanger voor een tweede TV
verstoorde het signaal.
probeer eens een verbinding te vinden bij iemand anders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je gaat naar configuratiescherm, netwerk en internet, netwerkcentrum, verbinding met een netwerk maken en als het goed is zie je je router er tussen staan. Er op klikken misschien is hij onbeveiligd maar anders moet je een code invoeren die je er bij heb gekregen of zelf bedacht heb.