Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil foto's bewerken in Paint maar ik kan sommige foto's niet in Paint openen. Heeft iemand een idee hoe dat komt?

Andere foto's met hetzelfde formaat openen moeiteloos in Paint maar bij bovengenoemde foto's krijg ik een wit vlak te zien.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Installeer Irfanview en open hem daarin, sla hem dan op met een extensie (bv JPG, GIF...) die paint wel kan openen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoe het komt zou ik niet weten. Waarschijnlijk maakt je fotocamera een extensie alleen die camera (of dat merk) kan lezen..
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat om oude foto's van plm. 45 jaar oud. Het zijn JPG bestanden. Met andere foto's uit dezelfde periode is het wel gelukt en dat zijn ook JPG bestanden.
In elk geval bedankt voor uw antwoord.
Powergen
14 jaar geleden
Hmm als het JPG bestanden zijn moet paint ze met gerust kunnen openen, als sommige het wel doen en sommige niet ga ik me afvragen wat het dan wel is, want een extensie is en blijft een extensie..
In welke zin bewerken ?
vergroten verkleinen en dat soort dingen ? dan is picasa wel handig die kan alles aan
paint is nu niet het uitgebreidste programma
probeer eens gimp
als je bijvoorbeeld masker en filters en paint brushes e.d wilt proberen
(Lees meer...)
capthavoc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het gaat hoofdzakelijk om het vergroten en bijsnijden van foto's. Ik zal Picasa eens proberen.
capthavoc
14 jaar geleden
goeie zet
deze werkt een stuk prettiger dan paint
De reden waarom je een aantal extensies niet met Microsoft Paint kunt openen is omdat Microsoft Paint niet zo uitgebreid is. Ik raad je aan om het programma PAINT.NET te downloaden. Dit is een geheel gratis en uitgebreid foto bewerk programma.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing