Wat word er precies verstaan onder CRM technieken?

Ik wil dus specifiek alleen CRM technieken weten, wat dat is en wat er onder verstaan word.

Ik weet wat CRM is, welke strategie het volgt en wat een systeem inhoudt. Dat hoef ik dus niet te weten ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

•Client-server:
Bij de client/server-technologie wordt de database op een server geïnstalleerd en de applicatie op de clients. Dit betekent dat op alle werkstations applicatiesoftware geïnstalleerd moet worden. Dit is echter een verouderde techniek en men verwacht dat dit in de toekomst allemaal webbased pakketten worden of dat ze verdwijnen.
•Webbased:
Bij deze toepassing wordt zowel de database als applicatie op een server geïnstalleerd. Hierdoor zijn de installatie en het onderhoud eenvoudiger en is de software gebruiksvriendelijker.
•ASP:
Dit zijn eveneens webbased CRM systemen, maar worden niet op de eigen server geïnstalleerd maar bij een partij die dit als service verleent. Hierdoor hoeft er niets te worden geïnstalleerd en is ook het onderhoud uitbesteed. In plaats van het aanschaffen van software wordt er maandelijks een gebruikerstarief betaald.
•Open source:
Deze applicaties zijn sinds 2003 op de markt gekomen en zijn vrij beschikbaar. De benodigde software kan worden gedownload en worden geplaatst op de eigen server of op een server van derden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"CRM technieken" kun je beschouwen als een buzzwoord. Het klinkt interessant.

Meer concreet: Er bestaan geen "CRM technieken". CRM staat voor Customer Relationship Management (zoals je al weet) en het is niets meer dan dat: Het beheren van klant-gerelateerde informatie.