Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een flikkerent balkje als ik Mijn computer opstart. Hoe zorg ik ervoor dat hij het weer doet?

Het is een heel zwart scherm met linksboven een flikkerent wit balkje en het gaat niet weg, HELP!!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
704

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik ben bang dat je windows installatie beschadigd is. Welke windows staat er op die pc?

Als je een installatieschijf hebt van windows, doe die er dan in, en probeer te repareren. Kies nog niet voor installeren, want dan raak je waarschijnlijk je belangrijke documenten kwijt.

Als dat niet werkt, zul je windows waarschijnlijk opnieuw moeten installeren. Hiervoor moet je eerst je bestanden veilig stellen. Dit doe je bijvoorbeeld met ubuntu. Op de site van ubuntu staat uitgelegd hoe je aan een Live CD komt, en hoe je die zelf (op een andere pc) brand. Hiermee start je je pc op, en dan kun je je bestanden kopiëren naar een usb-stick of externe harde schijf, o.i.d.
Daarna kun je met je installatieschijf windows opnieuw installeren.

Heb je bijvoorbeeld een laptop die je met een programma moet herstellen? (bijvoorbeeld Samsung recovery solution) en heb je daar geen windows-cd/dvd bij gekregen, dan kun je je pc daarmee herstellen. Wel zou ik eerst je bestanden redden zoals hierboven staat!!! ook al zegt het programma dat het je bestanden met rust laat, er kan altijd iets fout gaan, en weg is echt weg!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi,

Dan is er vast iets mis met je BIOS. of event. Harde Schijf...
Dit laat je best aan vakmensen over.

Groeten,
Jaydee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding