Is er een site/programma om breuken uit te rekenen?

Als ik mijn huiswerk maak, kan ik breuken niet uitrekenen op een rekenmachine, is er een site of een programma dat dat wel kan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je deze breuk: 7/1200\ wil uitrekenen dan voer je in: 1200:7
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het niet juist de bedoeling de breuken ZONDER rekenapparaat uit te rekenen, of ben ik te lang geleden naar school gegaan?

Antwoorden (4)

Heb je een casio rekenmachine? Dan kan dat namelijk wel: door op het zwarte linkse knopje te duwen waar Ab/c op staat. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt breuken wel uitrekenen op je rekenmachine.
Als je bijvoorbeeld wilt weten hoeveel 1/4(een vierde) is, toets je in:
1:4
(een gedeeld door vier.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms is de oplossing dichterbij dan je denkt! Google eens op "3/6 + 2/3"...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt online breukenrekenmachines; hier is er een in het engels: http://www.analyzemath.com/Calculators_3/add_fractions_calculator.html