Kan je getraceerd worden door iemand op je insta account?

Ik heb een school meme account op insta en de directeur die zegt dat de ict mij zal traceren. Is dat we mogelijk want dan moet ik oppassen

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.9K
Erna55
4 jaar geleden
Het lijkt erop dat je niet een gewoon " school meme account" hebt. Blijkbaar doe jij op instagram uitspraken die schadelijk kunnen zijn voor de school. Houd daar mee op. En ja, wanneer de ict daar voldoende energie in steekt ben je te achterhalen als degene die daar de posten op zet.

Antwoorden (2)

Systeembeheer kan traceren welke sites je bezoekt, dus ook je Instagram-account.
Als je dit soort dingen gewoon thuis doet, hoef je ook niet op te passen.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het zijn normale memes die voldoen aan de rechten
Instagramm gebruikt end-to-end encryptie. Je communicatie is dus veilig voor de ICT-afdeling van de school.

Echter, als er gegronde redenen zijn kan de school wel aangifte doen en kan de politie je gegevens opvragen. Dan kun je flink in de problemen komen.
Dus zolang je binnen de grenzen van de wet blijft is er niets aan de hand. Wanneer je deze overschrijdt dan kun je (terecht !) aangepakt worden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Maar dat is niet het geval het zijn normale memes die voldoen aan de rechten volgensmij
TurfGraver
4 jaar geleden
Waar moet je dan voor oppassen Sjonjan?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hij wilt me ervoor schorsen maar het is een normaal meme account met geen beledigende dingen van andere mensen
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Dan lijkt me een goed gesprek op z'n plaats.... Wat wil jij bereiken met je account ?
Waarom vindt de directeur dat het niet mag of kan ?
Kun je afspraken maken hierover ? Maar wat ik me ook afvraag.... als de directeur al weet dat jij van dit account bent, waarom heeft hij de ICT dan nog nodig om jou te traceren ?