zodra je een domein verhuist moet je dan direct je domeinnaam afsluiten bij je huidige provider of zal je website online blijven?

zodra je een domein verhuist moet je dan direct je domeinnaam afsluiten bij je huidige provider of zal je website online blijven? tot de verhuizing voltooid is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Bij de meeste providers heb je een opzegtermijn van 2 maanden en krijg je daar 3 maanden voor het einde van je overeenkomst bericht van. Dan kun je aangeven dat je niet wilt verlengen.

Tegelijkertijd kun je bij je 'nieuwe' provider aangeven dat je je domein voortaan bij hun wil laten hosten; zij kunnen dan de verhuizing in gang zetten. Ook hier krijg je bericht van.

Als het goed is en de verhuizing verloopt zonder problemen, kan je website gewoon online blijven. Maar voor de zekerheid kun je het natuurlijk het beste zelf in de gaten houden. Je krijgt na de verhuizing ook inlog- en ftp-gegevens van de nieuwe host. En daarmee kun je eenvoudig zelf zorgen dat je site online blijft.