Hoe lang zal mijn computer ongeveer weg zijn voor reparatie?

Afgelopen weekend heb ik me computer ingeleverd bij de winkel waar ik hem gekocht heb, omdat de videokaart kapot is gegaan. Nou zou ik graag willen weten hoe lang het ongeveer duurt voordat zo'n ding weer terug is. Hij wordt opgehaald met TNT, dus hij wordt vrij snel opgehaald.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (3)

Voor mijn computer duurde het 2 werkdagen en dan bellen ze je al op dat je het kunt ophalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons duurt het meestal maar 2 dagen, soms 1. Bij grote drukte kan het soms oplopen tot 3 dagen. Het hangt er ook vanaf wat er moet gedaan worden. Maar een nieuwe videokaart steken is zo gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is afhankelijk van een paar dingen:
- Waar heb je hem gekocht?
1. Bij een keten als Mediamarkt, BCC etc zal het langer duren. Deze moeten hem eerst opsturen naar hun distributiecentrum, die stuur het weer naar de fabrikant/service verlener. Daar wordt hij beoordeeld en komt hij op de "stapel", als hij dan aan de beurt is wordt hij gerepareerd of er worden onderdelen bijbesteld (=extra wachttijd). Dan weer de weg terug dus Reparatiecentrum-->distributiec-->winkel. Reken dan op minimaal 2 weken.
2. Gekocht bij een speciaalzaak. Deze hebben vaak een eigen reparatieservice. Zij zullen hem vrijwel direct nakijken en repareren of onderdelen bijbestellen. Hier kan het na 1 of 2 dagen al verholpen zijn.

- Heb je nog garantie?
Als je geen garantie meer hebt dan zal er meer communicatie bij komen. Wat zijn de kosten en ga je akkoord? Is het bedrijf eventueel bereid tot een coulance regeling? Als de kosten te hoog zijn en je wilt het apparaat terug dan moet je alsnog de onderzoekskosten betalen.. etc.

Dit is dus er moeilijk te zeggen maar het kan varieren van 2 dagen tot 4 weken denk ik. Dit is afhankelijk van de te bestellen onderdelen en de procedures. Soms raakt een reparatiecentrum zelfs iets kwijt en dan duurt het nog langer.

Toegevoegd na 56 minuten:
Okee, na reactie van de steller van de vraag. Gekocht bij ParaDigit binnen de garantie.

Op de site van Paradigit staat het volgende:
"Hoewel u het product ook via Paradigit kan laten versturen naar de fabrikant om te worden gerepareerd, zal rechtstreeks contact met de fabrikant sneller lopen. Een gemiddelde reparatietermijn rechtstreeks door de fabrikant bedraagt, afhankelijk van het probleem, 2 à 4 weken. Als u het product via Paradigit opstuurt, bedraagt deze termijn veelal 1 à 2 weken langer."

Aangezien de computer is opgestuurd via de winkel van ParaDigit zal de reparatietermijn dus tussen de 3 a 6 weken zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi, ik heb de computer bij Paradigit gekocht (deze repareren niet zelf) Er zit nog garantie op dus ze kunnen em meteen repareren :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okee, hmm niet erg positief, dit staat op de site van Paradigit:
"Hoewel u het product ook via Paradigit kan laten versturen naar de fabrikant om te worden gerepareerd, zal rechtstreeks contact met de fabrikant sneller lopen. Een gemiddelde reparatietermijn rechtstreeks door de fabrikant bedraagt, afhankelijk van het probleem, 2 à 4 weken. Als u het product via Paradigit opstuurt, bedraagt deze termijn veelal 1 à 2 weken langer." zie: http://www.paradigit.nl/Paradigit/site/service/koop_en_garantie/cms.aspx#_Toc227135540
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+