.net is een generiek topleveldomein (gTLD) in het Domain Name System van het Internet. Deze gTLD wordt momenteel beheerd door VeriSign.
.net was een van de oorspronkelijke topleveldomeinen die ontstonden in januari 1985. Het was bedoeld om gebruikt te worden door netwerkbedrijven zoals Internet Service Providers. Tegenwoordig kan iedereen een domein onder .net registreren, zodat het min of meer gelijk staat met .com.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan natuurlijk ook slaan op het .net framework, een technologie van Microsoft die gebruikt wordt om o.a. websites mee te bouwen...