Wat zijn de minimale eisen van een externe harde schijf voor mijn doel(zie uitleg)?

Ik wil binnenkort mijn laptop opnieuw installeren maar omdat ik het overzicht kwijt ben van wat ik er allemaal op heb staan is het eigenlijk teveel om dat eerst allemaal uit te gaan zoeken. Nu was mijn bedoeling om alles op een externe harde schijf te zetten en daarna weer vanaf te halen wat ik nodig ben zodra mijn laptop opnieuw is geïnstalleerd. Dan die externe harde schijf met de rest van de rommel weer leeghalen. Is dit mogelijk?

Zo ja, dan hoef ik dus niet zo'n uitgebreide, maar moet wel genoeg geheugen hebben om alles op te kunnen zetten, en ik weet dus niet hoeveel dat is. Op de foto kun je zien wat de eigenschappen van mijn laptop zijn. Maar daar staat alleen maar het RAM geheugen bij, en volgens mij heeft het toch ook nog te maken met de harde schijf geheugen of zoiets? Meer dan dit kan ik namelijk niet vinden.

Ik wil hem dus eigenlijk alleen maar gebruiken voor -tijdelijke- opslag, verder geen poespas.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

RAM geheugen heeft niets te maken met een externe harde schijf.
Koop gewoon een externe schijf die net zo groot of groter is dan de interne harde schijf van je laptop.

Toegevoegd na 2 minuten:
Om te kijken hoeveel GB je interne schijf is, ga je naar deze computer. Op de C schijf rechtermuisknop -> eigenschappen.
Daar zie je beschikbaar, gebruikt en totale geheugen van de harde schijf.
Ritsuka
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Via "Deze computer" krijg je een lijstje te zien met alle harde schijven in je laptop en ook hoe vol ze zijn. Zo groot moet je externe harde schijf minimaal zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt geen software onder windows overzetten omdat het geregistreerd word. Dat kan alleen als je het opnieuw installeert. Documenten kunne wel gekopieerd worden. En bedenk dat als je een spel opnieuw installeert de opgebouwde score weg is; bij internet spelen trouwens niet (altijd). Alleen heel handige mensen kunnen uitvinden waar de score wordt bijgehouden en dat ook overzetten.