Hoe lang kan het 'uninstallen' van een 23 gb programma duren op een gewoon simpel laptopje met 104 gb schijfruimte?

In de lijst met programma's (via configuratiescherm) is het programma inmiddels wel weg, de mappen zijn uit programfiles en dergelijken. De mappen staan niet in de prullenbak(, maar zullen mogelijk direct verwijderd zijn vanwege de grootte?) ALLEEN heb ik mijn schijfruimte nog niet terug en lijkt de deïnstallatie te blijven hangen op het verwijderen van één bepaalde map (die dus al weg is)...
Gewoon nachtje door laten ratelen of gewoon onderbreken en computer opnieuw opstarten en kijken wat voor troep het achter heeft gelaten...? HELP!
Alvast bedankt! :-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Gewoon een keertje opnieuw opstarten inderdaad. Als het dan niet meer in het configuratiescherm staat maar je hebt nog steeds niet je schijfruimte terug, dan staan er nog resten ergens. En dan kun je bijvoorbeeld:

- Als het programma toch weg is en blijft uit het configuratiescherm 'software' dinges, dan kun je waarschijnlijk gewoon de mappen waar het programma in staat/stond met de hand verwijderen. Meestal is dat ergens in c:\Program Files. Als je niet weet welke map het is dan moet je gewoon kijken welke map er 23 GB schijfruimte gebruikt (zou niet moeilijk te vinden moeten zijn op een 100 GB harddisk :) ) en dan heb je 'm zo.

- Eventueel met 'systeemherstel' proberen terug te gaan naar een status vóór het installeren (hij maakt dan trouwens eerst een backup van 'nu', waar je eventueel naar kunt herstellen als die poging mis gaat), en als het programma dan weer terug is dan is er echt iets misgegaan met uninstallen en kun je het nog een keer proberen.

Anders, kun je even aangeven welk programma het hier betreft? Er valt altijd wel een mouw aan te passen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Trouwens, het was toch nit een programma dat eigenlijk zelf maar 20 MB was maar dat wel 23 GB data in beslag had genomen? Een of ander downloadprogramma of zo, of virtual PC achtig iets met enorme images, of een muziek- of videobewerkingsding of zo met enorme datafiles? Want in dat geval kan het zijn dat die datafiles gewoon niet weggehaald zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Die uninstall zou binnen een paar minuten wel afgerond moeten zijn. Dus als hij nu al meer dan een kwartier bezig is is hij vast gelopen. Dit kan zijn omdat de uninstaller wacht tot een proces afgelopen is, maar dat is onwaarschijnlijk. Een nacht doorlaten lopen zal waarschijnlijk weinig opleveren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De map die ie weergeeft kan ook de map zijn die al reeds geslaagd is te verwijderen. Dan blijft ie klooien met een ANDERE map en laat ie de naam van die map pas zien als dat gelukt is. Elke programmeur doet het nl. weer anders...
Ik zou 'm inderdaad even door laten ratelen inderdaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maakt niet uit inderdaad, je man heeft gelijk. Via configuratiescherm start je als je zegt 'verwijderen' namelijk 9 van de 10 keer ook gewoon de uninstaller van het programma zelf. Alleen daar in het config scherm staat alles netjes op een rijtje :)
die map is waarschijnlijk corrupt waardoor windows hem niet meer normaal kan verwijderen, probeer eens een schijfcontrole uit te voeren.

Als het goed is verdwijnt de map dan en kun je het programma normaal deïnstalleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Treesize free installeren, dan kan je zien welk mapje de ruimte op je laptop vasthoudt