Hoe je, je laptop het beste opladen?

Gewoon als het mogelijk is altijd snoertjes eraan, of kun je de laptop beter helemaal opladen, en doorgaan tot dat hij leeg is??

Toegevoegd na 1 minuut:
Vraag fout gespeld, zie ik nu. Hoe KUN je, je laptop het beste opladen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

hoi, je kan het beste je laptop opladen en dan van het net afhalen als die 100% is en laten ontladen tot bijna leeg is en dan weer op laden.
als je dat doet gaat je accu het langst mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo behandelt u de Lithium-ion accu van uw laptop het best

Maar ook de Lithium-ion accu heeft zo zijn mindere kanten. Dit type laptop accu begint namelijk al met slechter worden op het moment dat deze de fabriek verlaat.

De maximale levensduur bedraagt zo'n twee tot drie jaar. Daarbij maakt het weinig uit of u de accu wel of niet gebruikt. Wat de levensduur van een Lithium-ion accu wel negatief beïnvloedt, is het helemaal leeg gebruiken van de accu.

Ook kan een Lithium-ion accu slecht tegen hitte. En dat is lastig wanneer u bedenkt hoe warm een laptop kan worden als u er een tijdje mee werkt terwijl u de laptop op schoot heeft. Uw laptop is dus eigenlijk de grootste bedreiging voor de levensduur van de Lithium-ion accu.

Een manier om de levensduur van uw laptop accu te verlengen is dan ook, de accu uit de laptop verwijderen wanneer u op stroom uit het stopcontact werkt. Dit voorkomt niet alleen dat de accu onnodig heet wordt, maar voorkomt tevens dat de accu 'vermoeid raakt' van het constante bijladen door de laptop.

Daarnaast is het een goede gewoonte de accu even de tijd te geven om af te koelen voordat u hem weer opnieuw oplaadt. Ook dit gaat het beste wanneer de accu uit de laptop verwijderd is.

En wanneer u de accu voor langere tijd uit de laptop verwijdert, dan blijft de levensduur van de accu het best behouden wanneer u de accu voor 50% oplaadt alvorens de accu uit de laptop te verwijderen en hem op te bergen.