Hoe weet ik of mijn videokaart 2 beeldschermen aankan?

Ik heb de versie GTX 650van GIGABYTE
Heb genoeg aansluitingen:
1x VGA
1xHDMI
2xDVI

Toegevoegd na 20 seconden:
Het betreft hier de 2Gb Editie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
2.2K

Het beste antwoord

Dat kan hij, het feit dat er twee keer dezelfde aansluiting op zit is daar het logische bewijs van. Een betere zou zijn dat op te zoeken op de Gigabyte site (of in de handleiding), maar ik kan je verzekeren dat er wel 2 op werken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3 beeldschermen ook?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is de vraag. Dat zal je wel echt even na moeten zoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.geforce.com/hardware/technology/3dvision-surround/system-requirements Volgens deze uitleg wel, zover ik het zie. Kies maar gtx 650
single gpu
2d
landscape antwoord 3 schermen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan dan zelfs een 4de scherm aansluiten als accesory scherm (dus niet om te gamen).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist goed puntje, zeker bij gamen zullen de prestaties kelderen. IPV 1920x1080 pixels zal je GPU nu dus 5760x1080 pixels uit moeten rekenen. Van die stroom is niet waar. Het maakt niet uit of je een 650 nou met 1 scherm tot 100% processing drijft of dat je dat met 3 beeldschermen doet. De GPU heeft een maximale wattage, en die is onafhankelijk van het aantal schermen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als een kaart meer berekeningen moet doen wordt hij inderdaad warmer. Dat spreek ik ook niet tegen. Echter als je een spel gaat spelen komt een GPU bijna altijd aan zijn max. (of je moet een bijzonder licht spel spelen). Zie het zo. 1. Ik sluit 1 monitor aan en kan dan 1920x1080, Ultra settings en 16x AA spelen (als het je wat zegt). Ik kap dan de framerate af op 60FPS. Alleen in de gevallen dat ik makkelijk de 60FPS haal (maar dat doe je vaak niet met zulke zware instellingen) kom ik onder de 100% belasting. 2. Nou ga ik drie schermen aansluiten. Ik zal dan als ik een fatsoenlijke framerate wil halen 1920x1080 Medium 2x AA of zoiets in moeten stellen. Ook nu kan ik niet meer dan 100% belasting veroorzaken. Als ik de zelfde instellingen probeer als met een scherm krijg ik 10FPS en dat speelt niet. Het gaat om de maximale belasting, NIET om het aantal schermen, door meer schermen te gaan gebruiken kan je niet opeens 300% belasting veroorzaken. Dan zou de videokaart doorbranden, errors geven en in de brand vliegen. Voorbeeld 1 kost net zoveel rekenkracht als voorbeeld 2. Een videokaart kan maar zoveel berekeningen per seconde doen als hij kan doen. Ik kan drie stenen van 25 kilo per stuk in mijn handen dragen, of ik kan een grote steen van 75 kilo in mijn handen dragen. Dat idee (dit is veel makkelijker, had ik gelijk mee moeten beginnen :D). Als ik drie stenen van 75 kilo zak ik gelijk door mijn voegen en kan je het geen dragen meer noemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je gedachte is in eerste instantie niet gek, alleen vergeet je een belangrijk punt. Je zou wel dit kunnen zeggen (is niet helemaal waar, maar dat ligt nog ingewikkelder). Als je een spel op 1 monitor speelt met een bepaalde kwaliteit en bepaalde framerate en je wil dat zelfde spel op dezelfde kwaliteit willen spelen met drie monitoren moet je een drie keer zo zware videokaart kopen, die drie keer zoveel stroom verbruikt.
Of je zou twee gelijke videokaarten in je systeem erbij moeten stoppen in SLI of Crossfire om het zelfde te bereiken.