Ik pas sinds kort een scanner. Enkele foto's die ik op een site heb gezet worden klein weergegeven. Hoe kan dat en hoe kan ik dit veranderen?

Andere foto's worden wel in een normaal formaat weergegeven.
Het zijn allemaal foto's in jpg-bestand. Hoe kan het dat de ene foto klein wordt weergegeven en de andere foto met hetzelfde bestand op normaal formaat wordt weergegeven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit kan een heleboel dingen zijn maar het eerste dat mij te binnen schiet is dat er misschien ook "thumbnails" zijn gemaakt van je scans. Dat zijn hele kleine versies van plaatjes, ter grootte van een "thumbnail" (duimnagel) die dus ook qua bestandsgrootte heel klein zijn en vaak worden gebruikt om een voorbeeldje te geven van een groot bestand zonder dat je het helemaal hoeft te downloaden. Dat gebeurt tegenwoordig steeds minder omdat de meeste mensen een lekker snelle internetverbinding hebben maar vroeger toen de verbindingen nog traag waren was het erg prettig om op een site met foto's (of andere grote afbeeldingen) een rij "thumbnails" te zetten waar je dan op kon klikken of zo voor de grote versie. Scheelt een hoop netwerkverkeer als je alleen die grote afbeeldingen krijgt die je ook echt wilt hebben natuurlijk :) ... anyway, dat je dus misschien voor sommige foto's de thumbnail-versie hebt gebruikt als afbeelding. Check de bestanden (plaatjes) die je hebt geupload, door er met rechts op te klikken en te kijken naar de afmetingen en/of bestandsgrootte. Is de een inderdaad véél kleiner dan de ander dan is waarschijnlijk zoiets gebeurd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100