Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke site kan ik bezoeken om te leren hoe ik b.v. een e met " erboven ineen kan tikken ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou moe! Had ik hier eerder een vraag gesteld hoe ik die alt+combinatie kon gebruiken voor de ë. Was alt+137 maar werkte niet op mijn laptop. Want ik kan namelijk wèl dus dat streepje maken boven de è met de ~/` toets. Dus ik dacht bij jouw vraag, laat ik dat ook eens proberen met de "/' toets, misschien dat dit bij jou dan ook wil, en wat krijg ik?! ë! Dus geen antwoord op je vraag, sorry, maar wèl +1 van mij voor de oplossing van mijn probleem. (En misschien werkt het ook wel voor jou, gewoon alle combinaties eens uitproberen: Shift + (teken) + letter (e).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ik dacht dat je aanhalingstekens " boven de e bedoelde ipv puntjes (zie reacties bij peter), maar in dat geval kun je gewoon dus doen zoals ik hierboven in mijn reactie vermeldde.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien heb je hier wat aan?

http://www.alt-codes.net/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat kan ik je zo ook vertellen...
Zet je toetsenbord op Verenigde Staten internationaal
en de taal op Nederlands (Nederland)
Als je dat hebt dan heb je plaktoetsen, raar, maar zo heet dat...

Dan kun je combinaties maken dus ~^"' en zulke toetsen werken samen met andere dus je doet " en dan u dan wordt dat ü vanzelf

Voor een complete lijst moet je wel even naar het internet... http://www.computeridee.nl/artikel.jsp?rubriek=1620660&id=2407916&o=2

Toegevoegd na 1 minuut:
1 i ¹
2 ² Nvt
3 ³ Nvt
4 ¤ £
5 € Nvt
6 1/4 Nvt
7 1/2 Nvt
8 3/4 Nvt
9 ' Nvt
0 ' Nvt
- ¥ Nvt
= × ÷
Q ä Ä
W å Å
E é É
R (r) Nvt
T þ Þ
Y ü Ü
U ú Ú
I í Í
O ó Ó
P ö Ö
[ << Nvt
] >> Nvt
\ Niet-teken ¦
A á Á
S ß §
D ð Ð
L ø Ø
; Alineateken °
' ´ ¨
Z æ Æ
C (c) ¢
N ñ Ñ
M µ Nvt
, ç Ç
/ ¿ Nvt

Toegevoegd na 2 minuten:
' (APOSTROF) C Ç
' (APOSTROF) e, y, u, i, o, a é, ý, ú, í, ó, á
"(AANHALINGSTEKENS) e, u, i, o, a ë, ü, ï, ö, ä
`(ACCENT GRAVE) e, u, i, o è, ù, ì, ò
~(TILDE) o, n õ, ñ
^(CARET) e, u, i, o, a ê, û, î, ô, â
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan ook zoeken op asci codes. Deze codes is een combi van de alt toets en een aantal cijfers.

Toegevoegd na 35 seconden:
bedoelde ascii codes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet het zo onthouden:
wil je ë intikken :
druk op de lange balk naast het plus teken (dat is die lange toets met het pijltje naar boven) en tik ¨
druk dan de e

fijne online cursus:
http://www.typelesonline.nl/NL/Aspx/Start.aspx
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het probleem is dat jullie in nederland standaard een querty toetsenbord hebben? en wij in belgie een azerty vandaar de spraakverwarring
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eEe""""""""""'''"e""E""EËéËeEeëéë
Wist ik ook niet,nu trouwens nog niet,maar heb van Berth de volgende tip gekregen! Druk de Shift toets in en tegelijk de " toets loslaten en daarna de klinker intoetsen en zie,het wonder voltrekt zich!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op u computer zit ook een funcite genaamd: speciale tekens. dit programma is erg uitgebreid.

voorbeeld: je zoekt een e met schuin streepje erboven. je opent het programma zoekt de é en klikt er op. je kan hem tevens ook gelijk kopiëren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
google?

Toegevoegd na 24 minuten:
Ja, met Google. Typ "e met trema" en het is de eerste hit. Makkelijk toch, internet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk - in WORD - eens onder "Invoegen" en dan "Symbool" daar staan ze allemaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding