Als je te veel online games of ps3 games speelt etc. Wat zijn dan de gevolgen voor je lichaam en gedrag enzo?

Ik wil weten of er gevolgen zijn voor je lichaam bijv. als je te vaak speelt achter de computer etc. want ik ben best verslaafd aan gamen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie vraag +

Antwoorden (3)

een van de meest voorkomende problemen is dat je sociale problemen krijgt, minder contact met vrienden enz.
ook zul je snel boos worden, bijvoorbeeld als je dan echt moet stoppen.
en je resultaten op school en werk zullen achteruit gaan door vermoeidheid en dat je mischien met je hoofd nog in het spel zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verslaving en uitputting voor je lichaam als je elke dag laat speelt en bijvoorbeeld iedere morgen vroeg uit bed moet voor school of werk.Op lange termijn ook asociaal gedrag tegenover medegezinsleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te lang op een plek stil blijven zitten, kan heel gevaarlijk zijn. Zorg dat je tussendoor even gaat bewegen, al loop je even een trap op en af.
Ik weet niet of je echt een ernstige verslaving heb, want 10 tot 20 uur stil blijven zitten kan heel gevaarlijk zijn.
Als je te lang stil zit, en dan heb ik het over langer dan ongeveer 30 uur. Kunnen er bloedproppen ontstaan, wegens te lang stilzitten.
Ik zeg dit absoluut niet om je bang te maken, zorg ervoor dat je tussendoor wel even gaat bewegen.

Toegevoegd na 3 minuten:
langer dan 30 uur, is natuurlijk onmogelijk.
Maar tussen 10 en 20 uur, kan een broedprop/spatader veroorzaken als je te lang stilzit.

Maar ik denk niet dat jij langer dan 8 uur op een xbox/ps3 zit.