Waarom sluit m'n pc niet af?

Soms verschijnt Afmelden in beeld en veelal na lange tijd Afsluiten. Maar meestal moet ik de stekker er uit halen. Wie weet een oplossing?Afsluiten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10 seconden de aan/uitknop indrukken scheelt een hoop gerommel met stekkers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ietjeuh had dat ook, die heeft een systeemherstel uitgevoerd naar het vorige backuppunt, nu werkt het wel weer.

Antwoorden (2)

haal er een virusscanner overheen en update je windows
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trek dus nooit de stekker er uit want daarmee kan de schijf crashen. Druk liever 5 seconden op de knop. Het kan zijn dat er een Windows update geïnstalleerd wordt en dat juist deze niet lukken wil. Schakel daarom de automatische updates eens uit en doe dit af en toe handmatig. Behalve een scan met MBAM of Superantispyware zou u ook de opdracht sfc /scannow kunnen geven zodat Windows zichzelf controleert. Er moeten voldoende systeembronnen zijn en dus genoeg vrije ruimte op een gedefragmenteerde schijf. Windows moet ongeveer twee maal per jaar gedefragmenteerd worden. Voor defragmentatie klikt u rechts op de schijf in Verkenner. Als u eerst het virtuele geheugen uitschakelt en dan opnieuw opstart wordt ook dit schijfgeheugen geoptimaliseerd, er kunnen fouten in zitten. Stel dit laatste "swapfile" of "wisselbestand" daarna ook meteen wat groter in. Ga ook bij het Netwerkcentrum na of de instellingen van het netwerk nog voldoen. Ik zou controleren in Taakbeheer (Ctrl Alt Del) of er veel geheugen vergende processen actief zijn die je niet nodig hebt en ook eerst af zou kunnen sluiten om te proberen, met de opdracht msconfig en op het tabblad Opstarten zie je veel onnodige taken die je zou kunnen uitschakelen (updaters en indexeerders bijvoorbeeld en kijk in Logboeken bij Computerbeheer (onder XP rechts klikken op de fout en eigenschappen kiezen zodat je de toelichting ziet. Voor deze laatste drie stappen geldt dat u zult moeten Googelen naar de betekenis van namen. Heb ik iets geschreven dat u niet kunt vinden, kijk dan even bij Windows Help.