Waarom moet je 15% btw betalen als je skype tegoed koopt binnen europa?

Ik heb 10 euro gekocht aan paysafecard maar moet ik dan nog eens 1,50 euro bijkopen??

Toegevoegd na 11 minuten:
ik citeer: " Wie moet BTW betalen?

BTW (belasting over de toegevoegde waarde) geldt voor inwoners van de EU en is gebaseerd op het Luxemburgse btw-tarief. Als u buiten de EU woont, wordt u geen BTW in rekening gebracht. "

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

je betaald 15% btw aan skype dit is correct. Jij betaalt die btw. Je koopt bijvoorbeeld minuten tijdens gebruik excl. kosten deze 1,9 cent, maar incl 2,2 cent.

Uiteindelijk kies je ook het land waarvandaan je koopt, etc. dus hierop wordt dit berekend.

Maar hou het simpel voor jezelf, stel je koopt een product in frankrijk, dan betaal je daar ook gewoon 19,6 % BTW over.

de EU-wetgeving vereist dat het normale BTW-tarief minimaal 15% is.