Hoe heten de spellen die ik zoek?

Ik heb vroeger TWEE computerspel gespeeld, waar ik erg veel plezier aan heb beleefd. Ik zal beide zo goed mogelijk beschrijven.

Het eerste spel is een zogenaamde ''adventure exploring game'' waarbij je jezelf door middel van muisklikken van de ene plek naar de ander beweegt. Zo kan je voorwerpen oprapen die je nodig hebt om een grote puzzel op te lossen. Dit is nodig om het verhaal uit te spelen. Ik weet nog goed dat het van Sierra Games kwam, en dat het genre Fantasy was. Op een gegeven moment moest je verschillende kristallen (kristallen kwamen vaker voor in het verhaal) verzamelen en bij elkaar voegen om een telescoop van een magiër te repareren.

Het tweede spel is een spel waarbij je verschillende puzzels moet oplossen. Er waren verschillende plekken, het strand, de vuurtoren, het woud etc, waarbij elke plek een puzzel had. Een van de puzzel hield in dat je de mieren op de grond in een gat moest dwingen. Als een puzzel dan gelukt was kwam er een voorwerp tevoorschijn, als beloning, in de vorm van een edelsteen of een schelp of iets dergelijks.
(Vergeet niet dat dit spel niet per se van Sierra hoeft te zijn.)

Ik weet dat de beschrijvingen niet erg gedetailleerd zijn, of zelfs nogal vaag, maar als iemand het weet, of denkt te weten, hoor ik het graag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wellicht een spel uit de Atlantis reeks? Dat zijn in ieder geval adventure exploring games.

Toegevoegd na 59 seconden:
met bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hero's Quest (Quest for Glory)
King's Quest

Toegevoegd na 3 minuten:
Een van de twee is denk het eerste spel, het zou ook nog Gabriel Knight kunnen zijn die was ook fantasy.