Hoe voorkom je dat elke mediaspeler uit zichzelf opnieuw begint met een film/liedje? (lees uitleg)

Ik snap dat mijn vraag niet zo duidelijk is, maar ik vind het moeilijk om deze vraag in 1 zin te formuleren.

Ik zit dus met een probleem.. Zo nu en dan gaat al mijn mediaprogramma's op tilt (VLC, Windows Mediaspeler, Itunes). Als ik dan een serie of film wil kijken dat begint hij constant overnieuw bij het begin. Hij laat dan 5 seconden van een film zien en dan begint hij weer van voor af aan.

De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is: Als ik VLC opnieuw installeer. Als ik dit doe, dan gaat het weer een tijdje goed. Deze tijd verschilt heel erg. De ene keer kan ik een uurtje normaal kijken. Een andere keer een hele maand.

Mijn vraag is dus: Hoe los ik dit in hemelsnaam op?

Ik draai trouwens win7 32x bit (legitiem)

groeten Thomas

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier heb ik eerst ook aan gedacht, maar dit kan het niet zijn naar mijn mening. Over het algemeen zijn het gedownloade films en series. Deze zijn allemaal gecheckt en zo nodig gerepareerd met parbestanden. Meestal gaat het om .mkv bestanden, aangezien ik alle series in x264hd download.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn bestanden staan gewoon op de harde schijf in mijn laptop. En die is (net gecheckt) 0% gefragmenteerd. Dit probleem heb ik al langer. Ik heb al 1x de laptop compleet schoon geveegd en een totaal nieuwe windows eroverheen gegooid. Hierna ging het ongeveer een week goed. Daarna was het weer het oude verhaal..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik voornamelijk VLC mediaspeler. Die heeft dus geen codecs nodig. Maar toen ik problemen ondervond met VLC ben ik gaan kijken of Windows Mediaspeler het wel deed. Dit was dus niet het geval.

Antwoorden (1)

er is ergens een repeat all / repeat one knopje
ook is er een tekentje dat dit verbeeld een rondje met twee pijlen , doorgestreept bij niet herhalen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is om het hele nummer te herhalen, niet om na 5 seconden af te breken en weer te beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies. En dit verklaard ook niet waarom het zo nu en dan gebeurt.. Wel bedankt voor het feit dat je mee probeert te denken. En bedankt voor het antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nu je het zegt ......
ik heb dit probleem ook een tijd gehad !! een soort preview mode
wat je zegt , ff snel herinstaleren