Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

extra schijf verwijderen?

hallo heb sinds kort een extra schijf aan gemaakt, door een gedeelte van de c schijf af te halen en daarvan een extra schijf op mijn pc gezet, want wou een dual boot op mijn pc plaatsen, maar wil dit weer weg hebben.
hoe zet ik nu deze schijf weer terug op de c schijf , heb wel partition magic , maar snap er niets van helaas.

wie helpt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
610

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik weet hellaas ook niet hoe partition magic werkt maar je kunt je systeem recoveren of messchien met systeemherstel? als het echt niet lukt kun je altijd windows opnieuw erop zetten als je dan tijdens de instalatie van windows je partities verwijderd en er een nieuwe vam maakt ben je er ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je twee partities wilt samenvoegen? Dat kan met partition magic. Er vanuit gaande dat je nu een C: en een D: schijf hebt, moet je natuurlijk eerst alle data van D: veiligstellen voordat je die verwijderd. Dat zou zichzelf moeten wijzen in P.M. Daarna heb je een stuk "ongebruikte ruimte" over op je harde schijf. Vergroot nu je C partitie om de vrijgekomen ruimte te benutten.

Windows opnieuw installeren zou niet nodig moeten zijn. Op zich is het wel slim om je windows op C: te houden en je data op D: zodat je windows af en toe opnieuw kunt installeren zonder je data te raken.

Nog beter is het om een fysieke tweede harddisk te kopen. Wat kosten die nu nog... en daardoor wordt je systeem ook sneller doordat je van twee schijven tegelijk data kunt laden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding