Hoe kan ik ervoor zorgen dat m'n laptop niet traag gaat worden? Koop morgen een nieuwe, maar wil wel meteen al m'n programma's erop.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij je aankoop op het werkgeheugen dat ie heeft letten hoe meer hoe beter. Verder vergt bv windows 7 minder van je werkgeheugen als vista. Uiteraard een goeie virusscanner. Beste in de consumentenbondtest is Esset nod antivirus maar die is niet gratis. Wel gratis te krijgen bv AVG of Avast. Verder een programma zoals malwarebytes is zeker aan te raden vind je hier. http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free En persoonlijk kies niet voor IE als browser maar voor Google-chrome of Firefox Denk je zo redelijk goed van start kunt. Succes

Er meteen alles op zetten is eigenlijk de ideale situatie dus ik zie geen probleem Toegevoegd na 3 minuten: oh ja zorgt dat alles goed update van windows update als je een nieuw koopt is dat meestal al goed geregeld en vergeet Norton zet er gewoon microsoft security essentials op en de standard windows firewall dat is genoeg als extra cc cleaner malwarebytes en advance systemcare allemaal gratis meer heb je niet nodig

het ligt eraan wat voor laptop het is, maar het je moet er altijd op letten dat je die programma's die je download eerst checkt op Spyware, virussen etc. verder zijn er niet echt dingendie je hoeft te doen, laat ook bijv niet teveel dingen tegelijk aanstaan, MSN, Steam (programma voor heel veel spellen) hyves, twitter, facebook. niet alles tegelijk. veel plezier met je nieuwe laptop!

Ik zal je precies vertellen hoe je dat moet doen. Ik weet waar ik het over heb. 1. Zet windows Update Direct uit. (Configuratiescherm->Systeem en beveiliging->Windows Update->Instellingen wijzigen->Nooit naar updates zoeken.) Ik heb verschillende tests gedaan en windows update maakt je computer trager in het opstarten en bied ook geen voordelen. Microsoft is voornamelijk bezig voor zichzelf. Om illegale versies van windows te onderscheppen. De beveiligingsupdates zijn overbodig voor een particulier en zeker wanneer je anti-virus hebt. Ook gebruikt windows update constant internet snelheid door dat het download, en vervolgens word je PC weer traag omdat het isntalleerd. En de updates zelf vertragen ook nog eens je computer. 2. DE-Installeer alle programma's die er vanzelf al op staan. (Hotkeys, update helpers, trial software, antivirus. Zet ook windows Defender uit.) Allemaal overbodig. Voor HP doet dit, maar Asus en andere fabrikanten ook. Weghalen die troep. 3. Installeer Panda Cloud. (www.cloudantivirus.com) Let bij het installeren goed op. Wanneer er in het installatie scherm staat ''opties'' moet je daar op klikken en de 2 vakjes voor een toolbar en een homepage uitschakelen. Dit antivirus programma is erg goed, gratis en belast je computer nauwelijks. 3. type bij start in: msconfig en ga naar het kopje opstarten. Klik daar alles uit behalve je antivirus (panda cloud) Zo zorg je dat allerlei overbodige troep niet meeopstart. Mocht je bijvoorbeeld je PDF reader nodig hebben, kun je die zelf wel opstarten toch?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100