Hoe krijg ik het beste haar onder mijn laptop toetsenbord weg?

Tussen de toetsen van m'n laptop zitten allemaal losgevallen haartjes en andere troep die ik er graag weer tussenuit wil hebben. Ik heb geprobeerd met de stofzuiger er overheen te gaan, maar dat hielp niet echt. Nu zit ik met een tandenstoker ze er tussenuit te peuteren, maar dat lijkt een eeuwigheid te duren.

Weet iemand een makkelijkere oplossing zonder alle toetsen er vanaf te halen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Er is maar een manier en daar heb ik inmiddels patent op aangevraagd!
OK daar gaat ie.
Plak dun dubbelklevend plakband, ook wel tape genoemd, om de zijkant van een liefs oude creditcard of pin card en haal die voorzichtig toch resoluut door de gleuven tussen de toetsen. En ziedaar, de vuiligheid zit nu aan het plakband. Daarom het de tape ook plakband!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minnetje prima, maar waarom?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het geprobeerd om een stukje plakband voor de helft op een kant van een bankpas te plakken en met de andere helft tussen de toetsen door te gaan en er bleef verassend veel aan het plakband hangen. Werkt prima! Ik hoop dat ik deze methode mag blijven gebruiken van je ook al staat de patent op jouw naam? ;)

Andere antwoorden (11)

Een ZACHTE tandenborstel. Werkt bij mij prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een harde tandenborstel of met een flosser
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o ik peuter meestal met een visitekaartje of lidmaatschapskaart van het een of ander
Creditkaart zou ook kunnen als ik die had

Toegevoegd na 40 seconden:
en daarna toetsenbord op zijn kant zetten en zachtjes mee op bureau/tafel tikken
12 jaar geleden
Met een dunne kwarst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien met een kruimeldief
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thuis gebruik ik wel de stofzuiger en op mijn werk een busje met lucht en flink schudden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deed ik ook wel eens, totdat ik een toets miste. Die zat in de zak. Ha, ha.
De toetsen van je laptop zijn los te maken middels een kliksysteem.

Haal ze los, maak het schoon start vervolgens word op om de letters terug te plaatsen als je niet meer weet waar de toesten komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Weet iemand een makkelijkere oplossing zonder alle toetsen er vanaf te halen?" Dan is 'loshalen' niet echt een praktisch antwoord.
Ik vouw altijd een papiertje een paar keer dubbel en rag daarmee langs de toetsen - als je dat een beetje voorzichtig doet, komt aan het eind van de toetsenrij een dot haar omhoog.
Nadat je dat heb weggehaald, de boel ondersteboven houden, flink blazen, zachtjes kloppen, en de boel is weer een tijdje schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik een langharige smalle behangersborstel , maak die ietsje vochtig en ga daarmee over de toetsen. Het wordt redelijk schoon en trekt geen stof aan (ik bedoel is niet elektro-statisch).
Die borstels zitten meestal in een behangerspakket.
12 jaar geleden
Het beste gaat het met een borsteltje wat je op de stofzuiger kunt zetten .
Dat borsteltje is ervoor om de hoekjes van de bankstellen schoon te maken .
Je kunt het werkelijk overal voor gebruiken :lampen .tv.pc.
kasten .
Je kunt ze bijna overal kopen : markt en handyshop .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toetsenbord eruit halen, aan de voorkant zitten altijd pinnetjes en onderin een schroef, pinnetjes naar achter schroef eruit en het toetsenbord valt er zo uit dan kun je blazen of een compressor (kan ook een airbus kopen bij de computerwinkel voor 1 euro)