Als ik met mijn laptop de windows prestatie index opnieuw wil berekenen geeft hij na een tijdje een error: "kan de processorprestaties niet meten"?

Hoe kan dit en hoe kan ik het oplossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb je wellicht je CPU overgeclocked ? in bios ?
Dat is 1 van de mogelijke oorzaken dat je CPUID niet goed wordt gezien door de WPI dan.

Wat ook wel eens mogelijk is is dat je de cpu toch een drivertje nodig heeft ?
is vrij zelden het geval maar kan natuurlijk.

Soms staat er op je moederbord cdrom een chipset driver
vaak heeft dat met geluid en pci poorten etc nodig maar als die er niet opstaat dan wordt je cpu niet helemaal gezien of goed aangesproken.
voor windows 7 is dat tegenwoordig niet altijd meer nodig
maar kijk daar eens naar of er toch nog iets van een driver nodig is ?
capthavoc
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
Heb je al wel een score staan in het grijs ?
Ga er maar vanuit dat die zowieso niet veranderd cpu is meestal fixed
probeer het eens in veilige modus? misschien zit er een of ander proggie in de weg kan niet zeggen welke maar wellicht omzeil je zo die error en de score wordt dan wel opgeslagen.
eerlijk gezegd heb ik dat zelf nooit geprobeerd maar baat het niet.....
capthavoc
12 jaar geleden
Die intel driver? mogelijk,..... hij schijnt inderdaad beter ana te sluiten op je i3 core
maar als je windows 7 hebt gebruik ik liever de driver die je via windows update binnen krijg. tegenwoordig is dat bijna standaard
Bij eventuele optionele download vind je die misschien ?
probeer ook deze hardware scanner eens
scancircle http://imakeit.scancircle.com/nl wellicht geeft deze een goeie indicatie of hij nodig is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overclocken geeft geen problemen bij de prestatie index.