Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een weidag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
608
Amadea
12 jaar geleden
Wat heeft het met Computers & Internet te maken? Een correcte categorie zou het makkelijker maken om de vraag correct te kunnen beantwoorden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hem gewoon in de categorie Overig gezet. Ook na controle blijkt dat, dus ik snap je opmerking niet.
Amadea
12 jaar geleden
Bij mij staat de vraag nog steeds bij Computers & Internet, en daarbinnen onder Overig. Het lijkt mij dat het of met Eten & Drinken, met Huis & Tuin of met Biologie (bij Wetenschap) te maken heeft?!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat is de eerste dag waarop het vee weer van het weiland mag genieten, na de hele winter op stal te hebben gestaan.
(Lees meer...)
Pieter2011
12 jaar geleden
Dat betekent niks.
Dat is geen officieel Nederlands woord.

In 2009 heeft Beemsterkaas een Koe-in-de-wei-dag georganiseerd.
Koe-in-de-wei-dag in teken van blije koeien en blije aarde
http://www.beemsterkaas.nl/nl-NL/beemster/beemster-nieuws/nieuwsarchief/30/koe-in-de-wei-dag-in-teken-van-blije-koeien-en-blije-aarde-/

En vergadering en de buitenlucht wordt wel
gepresenteerd als "weilanddagen".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het letterlijk neemt dan is het de dag waarop wei wordt afgetapt. Dat is het melkvocht wat ontstaat bij kaasbereiding.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding