Hoe los ik het probleem met mijn printer op na elke Windows 11 update?

Steeds wanneer ik een (automatische) update krijg van Windows 11 krijg, probeer ik dat te voorkomen, maar soms ben ik daar te laat mee. Elke keer wanneer ik zo'n update krijg, ben ik het geluid en de aansturing van mijn printer kwijt. Voorheen loste ik dat op door naar Windows 10 terug te gaan, maar dat lukt nu ook niet meer. Als ik het stuurprogramma voor de printer opnieuw probeer in te stellen krijg ik van Brother te horen dat deze reeds op mijn pc aanwezig is. Windows 11 verteld me echter dat ik geen stuurprogramma's heb voor de printer noch voor het geluid. Als ik Windows in zijn geheel verwijder en opnieuw installeer, is dat probleem niet opgelost. Wie kan mij vertellen hoe ik nu weer geluid heb?

TurfGraver
een maand geleden
Wat voor computer en printer?
Ingebouwde geluidskaart?
aard-langenberg
een maand geleden
De printer heb ik met behulp van het hulp programma van Brother weer aangestuurd gekregen. Geluid heb ik niet, ondanks dat ik een Acer laptop met standaard geluidskaart heeft die overal op werkt, behalve in Windows 11
TurfGraver
een maand geleden
Enig idee hoeveel type laptops Acer heeft gemaakt?

Geef als eerste antwoord