Ik heb 1 Cat6 ethernetkabel naar mijn kamer lopen en wil hier eigenlijk 2/3 apparaten op toepassen?

Ik heb geen zin om 3 kabels van elk 10 meter naar de kamer te laten lopen maar met een splitter o.i.d. te verhelpen zodat ik deze op het einde van de kabel zet en hier dan 2 of 3 apparaten als een PS3 en Xbox op kan aansluiten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Zet op het eind in je kabel op je kamer een switch en sluit daar de apparaten op aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dan moet ik dus korte kabels naar deze switch laten lopen, is dit een beetje te doen qua prijs of is het dan beter om een router pal naast de consoles te zetten(beide Wifi)?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de router geen aftakkingen heeft kun je die gewoon in je kamer zetten en er de apparaten op aansluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe bedoel je? Kan je de router niet middels een kabel op je modem aansluiten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een splinter gaat wel ten koste je snelheid