Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik stoppen met computeren ik ben verslaafd!?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je wat meer informatie? hoelang zit je er per dag achter? wat doe je dan? games of internet of wat dan ook? waarom denk je dat je verslaafd bent?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (13)

Maak je al lang gebruik van een pc? toen ik net internet had was ik ook echt verslaafd nu is het aanzienlijk minder. doe naast computeren ook andere dingen die je leuk vind probeer dat te combineren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel duidelijke tijden voor jezelf waarin je mag computeren van jezelf. Zorg ook dat de andere dingen die je buiten het computeren doet, meer en vaker doet.

Kijk of je je kan aansluiten bij een club en zorg dat je veel niet-thuis bent, dan kan je niet eens computeren!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
begin eens met die vraag IRL te stellen, in plaats van op goede vraag, ben je toch weer eventjes bezig buiten de computer om!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaker met vrienden afspreken,ergens vaan chillen (weet nie hou oud je bent?)
Een kroegje pakken met vrienden of gewoon in de snackbar wat drinken met vrienden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer tijden met jezelf aftespreken wat elke dag een beetje minder word. Heb je je een dag aan je tijden gehouden? Dan beloon je jezelf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houd je dit voor ogen:
Als je kiest de dingen te doen die je zou doen als je er morgen niet meer was, dan doe je het goed.

De tijd die je aan computeren besteedt, kun je nergens anders aan besteden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat een ander een bios-wachtwoord in je computer zetten. Zodat hij je eventueel toegang moet verlenen.
Schrijf in de tussentijd op een lijstje wat je allemaal zou willen doen, dit is een groeilijstje en zodat je weer de drang hebt om op de computer te willen, schrijf dan op wat je dan precies zou doen.
Dit lijstje kan je dan 1x per dag/week uitvoeren als je jezelf 1 uur tijd gunt achter de computer.
Je zult zien dat een heleboel punten nutteloos zijn en dat er maar een paar overblijven om echt uit te voeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met iets anders zal kunnen bezig houden zal je automatisch dat willen doen en minder willen computeren.
bv een hobby,..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een pc hebt kan je naar confugatiesherm en naar account instellingen zo kan je ouderlijk toezicht instellen en zo kan je tijden instellen zoals ma: van 17:00 tot 18:00 uur en di: niks enz. Als dit is gebeurd computer uit en iets actief of rustig doen met vrienden chillen lekker lopen fietsen of een andere sport een boek lezen en noem maar op een om de dag net als die datumistelligen er even op de computer gaan niet te lang ik hoop. Dat je vraag beantwoord is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste is het computeren niet schadelijk voor je, zolang het niet in plaats komt van andere dingen. En hoef je je dan dus nergens zorgen over te maken.

Wil je toch echt wat meer doen dan computeren zul je actief op zoek moeten naar een andere hobby. Ga op een sport. Ga een avond uit. Ga bij een schietvereniging. Koop een kitesurf set en vlieg en leer het jezelf aan en vlieg rond over het strand. Mischien is vissen wel wat voor je. Ga lekker karpers en snoeken vangen. Weet ik veel, verzin wat!

Als computeren echt je sociale leven opslikt en je liever blijft computeren dan bijvoorbeeld werk, huiswerk of sporten of wat dan ook dan is er wel echt een probleem. Je moet dan eerst met zelfdicipline problemen ermee te stoppen. Of afspreken: vandaag mag ik niet langer dan 2 uur.

Lukt dat niet moet je naar een arts stappen, want dan heb je echt een verslavingsprobleem. (Niet naar Keith Bakker gaan :p)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo,
Doe de computer gewoon een paar weken weg de koelkast in, dan ben je er zo vanaf.

Grapje hoor. Sorry, ik kan je niet helpen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek werk. Dat werkte bij mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
raam open > pc eruit > raam dicht
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing