Mijn videokaart is kapot, en moet vervangen worden, maar welke moet ik nu kopen?

Er is altijd zo veel nieuw spul te krijgen, ddr5, Bus geheugen met verschillende cijfertjes etc etc.

Dus wat nu te kopen?

Dit is de kapotte kaart: http://www.asus.com/Graphics_Cards/ENGT220GDI1GD3LP/

Ik wil graag weer een Nvidia Geforce en ik wil weer 1024 (of meer geheugen)

Ik wil maximaal €75,- uitgeven.
Ik vraag niet om het goedkoopste, dus een kaart van €25,- is niet nodig.
Ik wil het beste dat ik voor €75 kan krijgen.

Ik hoop dat dit genoeg info is.
Bedank alvast.

11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Kijk nooit naar getallen van specs, maar naar benchmarks.

Voor 78 euro

http://tweakers.net/pricewatch/320228/club3d-radeon-hd-7750-1gb-ddr3.html

(GTX 650 is duur de GT 640 minder krachtig).

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Wat is een Benchmark?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een krachtmetingstest, meestal tussen meerder kaarten, de ene keer wordt het gedaan met meerdere games te testen, de andere keer met een synthetische test zoals 3dmark, die kan je ook zelf downloaden en testen. Waarom niet naar specs kijken? Het zegt niks. Een 2GB GDDR 5 videokaart is niet per definitie dan een 1 GB GDDR3 kaart. Benchmarks geven een echt beeld. Vooral degene die "jouw"spel testen. De laatste link is een benchmarklijst. Hier kan je zelf wat testen. http://www.passmark.com/products/pt.htm
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Lastig :-( Ik kan moeilijk testen, want de PC die een nieuwe kaart nodig heeft doet het niet (zit ook geen on board kaart op) Deze PC die ik nu gebruik is goed, en heeft niets nieuws nodig. Het belangrijkste is dat in die andere PC een goede kaart komt die wow aan kan, en die past in het kaartslot, en die ook een tijdje mee gaat :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De link om zelf te testen is maar voor de lol. De lijst met benchmarkvergelijking zegt veel meer: http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
WoW benchmark op 7750: http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-7770-7750-benchmark,3135-10.html
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Misschien moet ik het dan anders formuleren, want ik weet dus echt niet waar ik naar kijk... Stel, jij hebt €75,- wat zou jij dan voor videokaart kopen? lol
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat staat in het antwoord.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ga ik toch even over denken...ik heb toen wow net uit kwam een Club3 ati radeon gehad van 64MB later van 128MB...allebei crashten ze steeds met het spel. Weinig vertrouwen meer in die producten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Club 3D GeForce GT 630 2GB??????????
De Nvidea GeForce GT630 chip is nu een van de wat betere in de prijs die je noemt. Zoals eerder staat vermeld moet je naar de benchmarks kijken en niet alleen naar de specs. Deze kaart ligt iets lager dan de prijs die je noemt maar is in vergelijking met je oude kaart stukke beter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat crachen heeft te maken met het geheugen, met 64mb of 128mb kan je sws niet een spel als dat draaien. Dat zou met elke kaart gebeuren die zoveel geheugen heeft
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@DeSultan
Toen kon dat wel :-) Ik heb het over 2005. Toen stond ook op de hoes dat je minimaal 64mb nodig had.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Sorry om de hoes stond minimaal 32, aangeraden 64...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naja ik zou eens kijken naar de GT630 chip......hoeft niet perse het merk Club 3D. MSI of ASUS zijn prima
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De 630 is echt stukken, slechter dan de 7750, maar dan ook niet eens in dezelfde categorie. De 7750 scoort op Passmark 1590 punten de 630 krijgt 720 punten. De 7750 is dus 2x zo krachtig. Waarom je niet de 640 aanvoert is me een compleet raadsel. http://alturl.com/tg9q2 Maar ook die is dus minder dan 7750. Club 3D is verder een prima merk, was het probleem een bekend probleem (stonden de fora er vol van?).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor 79 euro: http://tweakers.net/pricewatch/320535/msi-r7750-2gd3.html Geen Club 3D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje Tomaat ;)............ik was zelf van plan de 630 te nemen. En.........nu zie ik dat deze die je laat zien ongeveer dezelfde prijsklasse heeft maar idd beter is. Maarja, je kan natuurlijk niet alle videokaarten gelijk vergelijken of zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dezelfde prijsklasse als de 7750 is de GT 640 http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouTgSJAmeRU38w8JSsDHaXigtRkt8ycktSiYiWraiUjIxBZlpijZBWtZGZkZKoUW1tbCwA "Maarja, je kan natuurlijk niet alle videokaarten gelijk vergelijken of zien." Dat kan dus juist wel, dankzij .... benchmarks: http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Andere antwoorden (1)

Ik raad vooral de GeForce GTX650 Ti Amp aan. kost misschien 100 euro, maar dan heb je 1 van de modernste kaarten