Hoe kun je een mail sturen aan iedereen in het programma Mail van Apple zonder dat alle adresgegevens zichtbaar zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik neem aan dat er ergens iets staat van "BCC" o.i.d, als je alle adressen daar dumpt zou je geen andere adressen kunnen zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe het precies bij een Apple werkt weet ik niet. Maar bij alle mailprogramma's onder Windows kan je in plaats van bij AAN de geadresseerden in te vullen (met eventueel een CC, dat is Carbon Copy - zichtbaar voor iedereen) kiezen die adressen in te vullen bij BCC, dat is Blind Carbon Copy. Dan ziet de geadresseerde alleen zijn eigen e-mailadres staan, en de overige namen zijn onzichtbaar (daarom heet het Blind). Misschien heet het in Apple anders, maar hetzelfde principe zal er wel mogelijk moeten zijn.
Amadea
12 jaar geleden
In het veld Bcc: kun je allemaal e-mailadres plaatsen (of kopieren uit je Adresboek).

Als je nu een e-mail verstuurd naar jezelf (bij To:) dan ziet iedereen die de e-mail krijgt alleen jouw e-mailadres en niet het e-mailadres van alle andere mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit doe je door gebruik te maken van het BCC veld.

Dit veld is echter niet standaard zichtbaar - ten minste in Mac OS X 10.5 (Snow Leopard). Om het veld zichtbaar te maken klik je op het knopje links van Subject. Daarmee klapt een menu uit, waar onder meer "BCC Address Field" in staat. Kies deze optie.

Het BCC-veld verschijnt nu in de lijst met email-velden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie: Snow Leopard is 10.6