Hoe kan het dat ik mail (spam) krijg dat niet naar mijn mailadres gestuurd is?

Er zit niet heel veel verschil tussen het emailadres van mij en dat waaraan het eigenlijk gestuurd is. Maar ik heb het dus wel in m'n postvak in (hotmail). Is dit een vals email adres ofzo? Ik dacht dat dat alleen kon met de adressen van de verzender. Want waarom zou je die van de ontvanger verbergen onder een valse?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is waarschijnlijk onder BCC verstuurd. Ik had dat ook wel eens, het emailadres verschilde een of twee letters van het mijne. Mijn zoon zei dat ze waarschijnlijk allerlei combinaties van namen en woorden met kleine wijzigingen uitproberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als toevoeging op het vorige antwoord: Dit zijn vaak malafide praktijken. Probeer zelf maar eens uit. Je zet een mailadres dat erg sterk lijkt op het jouwe in "aan"... Bij "bcc" zet je jouw eigenlijke mailadres. Dan zie je dat zodra de mail bij je toekomt, alleen het vervormde mailadres zichtbaar is. Meestal staan in deze mails meldingen dat je verschillende duizenden tot miljoenen euro's in de wacht kunt slepen. Ofwel vragen ze om een groot bedrag over te mogen schrijven en dat jij dan een percentage van dit bedrag mag houden. En nog van die onvoorstelbaar aanlokkelijke voorstellen. Ga hier nooit op in, want uiteindelijk moet jij hun een bedrag van enkele honderden euro's overschrijven (als bewijs dat je rekening echt is, of gewoon om de kosten op de overschrijving zogezegd te dekken). Die honderden euro's lijken niet ivg met beloofde geld, je bent ze wel kwijt, en je gaat tot aan je sterfbed mogen wachten op de beloofde schat.

Grtz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was van een een of andere vage Aziatische site, maar het had wel met geld te maken (was iets met Paypal, maar dan nep). Uiteraard heb ik hem meteen weggegooid en nergens op geklikt.