Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom mogen mensen niet in alle gevallen hun eigen wachtwoord kiezen?

Bijvoorbeeld het KPN gebruikersforum stuurde mij per email een wachtwoord op, die bovendien ook nog ingewikkeld is.

11 jaar geleden
in: Internet
721
Rieneke1
11 jaar geleden
en kan je dat ww dan niet alsnog veranderen?
ik ben niet anders gewend dan dat je een toegekend ww kan veranderen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Bij een eerste registratie komt het vaak voor dat je een wachtwoord toegewezen krijgt.
Als je daarmee inlogt, dan kun je bijna overal je wachtwoord wijzigen in iets dat je zelf wel makkelijk kunt onthouden.

hou er wel rekening mee dat wachtwoorden die voor jou makkelijk zijn, vaak ook makkelijk te kraken zijn.

Een goed wachtwoord bestaat uit een combinatie van hoofdletters, kleineletters, getallen en/of leestekens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een beginwachtwoord. Dit kan zijn gedaan om één van de volgende redenen:

1. Dit is je eerste account, en dus je eerste wachtwoord.
2. Er zijn hackers actief geweest en alle wachtwoorden zijn automatisch veranderd.

In beide gevallen is het zeer waarschijnlijk mogelijk om je wachtwoord naderhand te wijzigen. Ik kan me voorstellen dat het wachtwoord erg moeilijk is, maar dit is slechts om hackers buiten de deur te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding