Hoe kan ik een filmpje in Movie Maker anders opslaan?

Nav mijn vraag van gisteren, ben ik dus weer dat Movie Maker bezig.
Heb een filmpje bewerkt.
Maar die kun je dan alleen als Movie Maker Project opslaan?
En die kan ik dan weer niet op Hyves ofzo zetten.

Via een omweg misschien? (YouTube, misschien kanaal aanmaken?)

Nogmaals bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.4K

Antwoorden (4)

Je moet hem eerst opslaan via de knop "Opslaan op deze computer" (oid).

In Windows Live Movie Maker is dat het televisiescherm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij win XP. ga naar file.
en klik dan op: Save movie file.
en hij slaat hem op als filmpje wat je met je media speler kan afspelen.

http://www.google.com/help/hc/images/product_77339_languagecode.gif
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp de antwoorden hierboven niet helemaal, dus ik zet mijn eigen verhaal er gewoon even bij...

Waar jij in de vraag op doelt (het opslaan van je video als Movie Maker Project) is een werkbestand, waar je verder niets mee kunt. Als je het hebt opgeslagen en je opent het weer, dan kom je automatisch in Movie Maker terecht en kun je de video verder bewerken. Maar dat wil je niet: je wilt een bestand dat je op YouTube en Hyves kunt zetten en dat je met b.v. Windows Media Player kunt afspelen, toch?

Daarvoor ga je in Windows Movie Maker naar Bestand > Filmbestand publiceren/opslaan (deze tekst is afhankelijk van de versie die je gebruikt van WMM).
(Zie afbeelding).

Vervolgens kies je voor "Opslaan op deze computer" en klikt op "Volgende". Dan kun je de video een naam geven en kiezen in welke map op de pc je het bestand wilt opslaan.

Bij de volgende stap (zie de 2e afbeelding) geef je aan welke kwaliteit de video hebben. Als je de standaardkwaliteit wilt, kies dan voor de bovenste optie ("Beste kwaliteit voor afspelen op deze computer").
In het venster eronder kun je zelf een keuze maken uit andere bestandsformaten.

Klik dan weer op "volgende" en de video wordt als WMV-bestand op je pc gezet.

De video die nu op je computer staat is geschikt om te bekijken met b.v. Windows Media Player, maar je kunt hem ook zó op YouTube zetten. Ik weet niets van Hyves, maar heb weleens gelezen dat je met dezelfde knop waarmee je foto's op Hyves zet, ook video's kunt uploaden.

Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Het uploaden van de afbeeldingen ging mis, dus nu staan ze in omgekeerde volgorde...
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoi Pieter Als ik dit doe :Vervolgens kies je voor "Opslaan op deze computer" en klikt op "Volgende". Dan kun je de video een naam geven en kiezen in welke map op de pc je het bestand wilt opslaan. Dan laad ie tot 99 procent en dan zegt ie : dat er storing is en niet werkt
Heb het al paar x geprobeerd blijft storing aan geven...
Bestand->filmbestand publiceren;)