Hoe kom ik aan een ftp database?

Ik heb een script gekocht om een site online te plaatsen. de verkoper vraagt om de gegevens van mijn ftp database zodat hij het script voor me kan installeren. Ik heb echter geen idee wat een ftp database is:O

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.7K

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je al een host hebt. Bij de aanschaf van die host kreeg je een e-mail met daarin je FTP gegevens.
De FTP gegevens kunnen er zo uit zien:
FTP host: 159.354.0.7
FTP user: gebruiker032
FTP wachtwoord: iu8435bq

Let wel; FTP gegevens zijn de gegevens waarmee je op de server kan komen. Houd deze gegevens geheim. Ik begrijp dat de andere persoon het nodig heeft, maar pas het wachtwoord wel weer aan via een programma. Een goed FTP programma is FireFTP voor FireFox (te vinden bij de add-ons) of voor de desktop FileZila.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

FTP is een manier om naar je webhost (online opslagplaats) te verbinden. Alle bestanden die hierop staan kunnen weergeven worden op je website.
Jaspro101
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Jaspro, ik begrijp niet wat dat betekent, zou je het iets duidelijker kunnen uitleggen. Want waar vind ik mijn ftp dan?
Powergen
11 jaar geleden
Glimlacjhe, FTP staat voor File Transfer Protocol. Je hebt een eigen site, daaraan zit een database vast. Alle inhoud van je website. Je kan ook vanuit buitenaf iets op die datebase zetten. Die moet je dus ernaartoe uploaden. Dit kan niet zomaar, hiervoor zijn gegevens. De verkoper heeft dus die FTP database gegevens nodig om dingen erop te kunnen zetten. Dat kan middel het protocol.
Jaspro101
11 jaar geleden
Heb je ergens een webhost(online opslagplaats) besteld? Daar kan je de gegevens van FTP opvragen.
Ftp account ken je opvragen waar jij je website hebt aangevraagd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De persoon waarmee je contact hebt bedoelt waarschijnlijk een database. Niet FTP, en helemaal geen FTP-database, want zoiets bestaat niet.

De vraag is dus of er bij je hostingpakket een database zit inbegrepen, en wat daarvan de gegevens zijn. Dit kun je nagaan bij je hosting aanbieder.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat of hij wil je FTP- én database-gegevens. Dat kan ook.