ik heb nu een te slechte videokaart voor assassins creed 1 maar als ik een betere nodig heb, welke moet ik dan nemen??

Het moet wel een goede zijn alleen het hoeft ik niet de aller-aller beste te zijn die héél duur is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De website van Assassin Creed geeft zelf aan:

*Supported Video Cards at Time of Release:
ATI RADEON X1300-1950 / HD 2000 / 3000 series
NVIDIA GeForce 6600-6800 / 7 / 8 / 9 series

Dit was in 2008 dus deze zijn nu niet zo duur meer. Als je ook nog eens op marktplaats kijkt (bij jou in de buurt) kun je vast wel een leuke vinden.

Ik heb zelf een Nvidia en die bevalt erg goed.
Kijk dan naar een 512Mb of hoger.

Persoonlijk zou ik iets meer nemen, zodat je niet over een half jaar weer naar een andere moet kijken. Deze hoeven ook echt niet duur te zijn.

tip: Heb je wel voldoende geheugen (RAM)? De website adviseert hier 2 a 3. Ook deze kaartjes zijn echt niet duur meer.

Marktplaats is in dit geval redelijk safe aangezien je niet om het nieuwste vraagt. Er zullen dus een aantal mensen zijn die hun pc geupgrade hebben naar nieuwe/ hoge standaards en dit soort componenten (videokaart en/of geheugen) niet meer nodig zijn. Ze werken dan nog prima, maar voldoen voor degene niet meer.

In ieder geval succes en veel plezier met gamen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
''een nvidia'' is veel te vaag. Dat kan enorm variëren.

Andere antwoorden (3)

Ik zeg, neem de Ati HD 5770. Een kaart die Assassins creed 1 makkelijk kan spelen en vrijwel elke spel wat nu uit is ook gewoon goed draait. Deze kaart heeft naar mijn mening de beste prijs kwaliteit verhouding. Let erop dat je voeding wel genoeg energie levert voor deze kaart.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik zou hem hier voor 114 euro kopen http://link.marktplaats.nl/463195351. Maar hij is ook goedkoper te krijgen op marktplaats. Pas dan wel op dat hij geen defect heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de 5570 die moet je niet hebben. Je moet 5770. Je kunt ook èèn klasse hoger gaan en voor de HD 6850 gaan, wel wat duurder. Dat is een hele nieuwe kaart. Iets beter en wat meer geschikt voor de toekomst mischien. Maar ze zijn allebei redelijk vergelijkbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dit echt te duur is en je hebt er daardoor niks aan moet je het zeggen. Ik wil ook nog wel op zoek naar een budget kaart die Assasins creed 1 aardig kan draaien (maar dan niet op zijn hoogste instellingen zoals de 5770 dat kan)
ikzelf heb er nu ook sinds 1,5 jaar een ATI 5770 vapor x inzitten, maar als ik jou was zou ik een net wat nieuwere generatie videokaart erin plaatsen:

http://tweakers.net/pricewatch/285128/sapphire-radeon-hd-6770-1gb-gddr5.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
video kaarten zijn er met zeer grote verschillen en prijzen.
Misschien moet je eens op de site van het blad de computer kijken naar test die zij regelmatig doen.
www.idg.nl
Frank