Wordt windows XP nog ondersteund door Microsoft bij nieuwe installatie?

Ik heb namelijk gehoord dat je de service packs niet meer kan downloaden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

je kan het beste gewoon service pack 3
in 1 keer downloaden
(nadat je geactiveerd hebt)
kan je sp1 en 2 inderdaad niet meer downloaden via windows update
maar sp3 heeft alles wat sp1 en 2 in zich hebben
heb je deze geinstalleerd dan krijg je nog gewoon de normale veiligheids updates weer binnen

Toegevoegd na 3 minuten:
deze is zogezegd voor iT specialisten maar let daar niet op deze werkt ook 1 pc wel bij en werkt sneller dan de windows update waar het uiteindelijk ok wel binnen komt
maar deze slaat veel stappen sp1 naar sp2 ed over
en gaat meteen door naar sp3
capthavoc
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
Kan hoef niet

Andere antwoorden (2)

Voorlopig blijft XP nog gesupport tot 2014. 'Servicepack support' is al een tijdje afgelopen, maar je kunt de servicepacks nog gewoon installeren. Er komen geen nieuwe servicepacks meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zullen misschien nog wel eens een acute veiligheidsupdate online gooien als blijkt dat er echt een grove hack mogelijk is en miljoenen systemen opeens onbeschermd blijken.
Dat is echt een nadeel van Microsoft Monopolie. Verouderde software dat nog gewoon goed werkt word niet meer volledig ondersteund. Daarmee verplichten ze eigenlijk om over te stappen/mee te gaan met de nieuwe ontwikkelingen. Via Microsoft zelf zal de ondersteuning geleidelijk helemaal verdwijnen. Wellicht dat je op Internet gebruikersgroepen aantreft die je (voor zover mogelijk) up-to-date kunnen houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
https://wiki.ubuntu.com/LTS Wat OSX precies doet met support weet ik niet, maar volgens mij niet meer dan 2 versies verschil (10.5-10.7). Dan is tot 2014 support leveren voor een OS wat uitkwam in 2001 geen verkeerde. '98 kreeg tot 2006 support dat was dus korter, toen hoorde je minder gepiep omdat XP ver superieur was. Als Windows meer concurrentie zou kennen, zouden ze naar de concurrentie kunnen kijken wat die zou doen met support en daar op afstemmen. Nu piepen er veel mensen omdat veel mensen het nog gebruiken en er maar een bedrijf is om tegen aan te schoppen. Als er meer concurrentie was zouden er al veel minder mensen last van hebben.