laptop maakt lawaai en voelt warm?

Mijn laptop had de laatste tijd wel meer kuren, soms flikkerde het beeldscherm bijv eventjes.
Maar nu zet ik hem aan en voelt hij gloeiend heet aan de onderkant en hij maakt een hoop lawaai.
In oktokber heb ik hem 3 jaar.
Is dat oud? Kan hij denken jullie, gemaakt worden of is het tijd voor een nieuwe?
Het is een acer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Je zou als eerst de laptop schoon kunnen maken. De koeling zuigt stof op maar niet alle stof kan weg. Deze stof vormt een soort deken waardoor je processor niet voldoende gekoeld kan worden waardoor de ventilator harder moet blazen en dus meer geluid maken.

Het flikkeren van je beeldscherm kan gebeuren door dat je laptop te heet word het volgende wat kan gaan gebeuren is dat je laptop steeds uit valt. Ook dit komt door dat de laptop te heet word.

Een vriendin van me had ook een soort gelijke probleem. Nadat ik de laptop ventilator schoon had gemaakt waren deze problemen opgelost
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik vermoed dat de ventilator vervuild is alsmede het rooster in de bodemplaat. Dat kun je natuurlijk schoon (laten) maken.
Rederijkerwijs mag je aannemen dat je Acer laptop zijn beste tijd heeft gehad. Mijn vorige Acer Aspire heeft het 3 1/2 jaar volgehouden. Persoonlijk zou ik er niet te veel geld aan uitgeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, maar kan ik hem gewoon aan de onderkant openmaken dan, en schoonmaken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de schroefjes van de onderplaat van de ventilator verwijderen rooster goed uitzuigen eventueel met een oude tandenborstel losborstelen. Daarna de ventilator met een kwastje schoonmaken en ook schoon zuigen. Hou hierbij de ventilator tegen zodat deze niet meedraait op de luchtstroom.
Kijk ook uit dat je geen andere onderdelen van je computer aanraakt (statische spanning) Dit lijkt mij de moeite van het proberen waard. Maar zoals mijn aspire verticale zwarte strepen gaf met horizontaal bibberende lijntjes en daarna niet meer op wilde starten. Dan kun je beter een nieuwe kopen. Mijn nieuwe Aspire kostte 380 Euro (heb je er wel een zonder Euro toets)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je tip :) Ik heb hem net schoongemaakt, en ik start hem nu net opnieuw op, en hij is niet meer warm en hij maakt geen lawaai meer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Succes ermee! Ik hoop dat hij nog lang meegaat.
Een 3 jaar oude laptop is niet nieuw meer maar hij zou niet per se aan vervanging toe moeten zijn. Doordat hij wat ouder is, werkt hij minder efficiënt. Hij moet harder werken en daardoor word hij warm. De koeling moet dan ook harder werken en daar komt het lawaai vandaan. Als je merendeel alleen maar op internet zit en mails checkt dan kun je nog prima met je laptop doen. Als je videos wil bewerken of zware games wil spelen is het verstandig om een nieuwe te kopen. Een (gedeeltelijke oplossing is het aanschaffen van een laptop koeler. Dit zijn schuine platformpjes waar je, je laptop op kan zetten. Hier door word hij minder warm en zal hij minder geluid maken.