Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (4)

Even de muis opnieuw in de muispoort steken.

Toegevoegd na 32 seconden:
(Een bekend euvel. Bug in Windows.)

Toegevoegd na 1 dag:
Uitleg aan de anderen: 't beeld wat op en neer gaat en dat je dan moeilijk kunt klikken, is een mij heel bekend euvel. 'T is net of de muis dan een eigen leven heeft en 't is dan inderdaad moeilijk om ergens te klikken. Er wordt dan automatisch steeds gescrolld in elke applicatie die een scrollbalk heeft. Het is op twee manieren tijdelijk op te lossen:
1. De muisinstellingen wijzigen. Echter, da's erg lastig - juist omdat de muis zo moeilijk doet. Zodra je de muis beweegt, gebeurt er van alles (scrollen, etc.). 'T kan wel, maar dan meestal m.b.v. 't toetsenbord.
2. Echter, iets wat veel makkelijker/sneller is (zoals in mijn geval) als de muis in de voorkant van de PC zit: ff snel de muis opnieuw in de USB-poort steken.

In beide bovenstaande gevallen wordt de muis opnieuw geïnitialiseerd waardoor de bug (tijdelijk) wordt opgelost.
Echter, de bug zit er nog steeds wel in. (Daarom is 't dus een _tijdelijke_ oplossing.) Omdat ik dit op verschillende PC's met verschillende muizen heb gezien, moet dit in bug zijn in Windows zelf danwel in de muisdrivers die Microsoft standaard bijlevert of bijlevert middels de InteliPoint drivers (die men via microsoft.com kan downloaden of die bij sommige microsoft-muizen wordt geleverd op CD).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je videodriver loopt te klooien. Zoek even uit welke videokaart je hebt en download op de site van de fabrikant de meest recente drivers en installeer de boel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe snel gaat het op en neer?
Als je een conventionele monitor hebt (met beeldbuis) en je hebt iets magnetisch ernaast staan (speakers ofzo) dan gaat je beeld aardig bibberen. Maar dat bibbert nogal snel.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee - dan zou 't niet echt lastig zijn om iets aan te klikken. De muis zou nl. gewoon mee op en neer trillen met je bureaublad. Bij gast is dat niet 't geval.
AWM
14 jaar geleden
Je cursor is altijd deel van je beeld en leidt geen eigen leven.
Maar het zal inderdaad wel wat anders zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die bewering klopt niet. 'T is juist dat die muiscursor wél een eigen leven gaat leiden. Ik heb 't toevallig ook regelmatig op deze PC.
AWM
14 jaar geleden
Ik denk dat we niet hetzelfde bedoelen.
Het pijltje van je muis wordt op dezelfde manier afgebeeld als de rest van je beeldinhoud. Dus als dat gaat bewegen beweegt je pijltje mee, bedoelde ik. Dat dat het e.e.a moeilijker bedienbaar maakt wil wel geloven ;)
Probeer eens de refresh rate van je videokaart aan te passen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding