0.3 veel voor webcam? Zie uitleg.

Ik moet voor mijn opleiding een nieuwe laptop kopen en ik wil graag een ingebouwde webcam aangezien ik hem ook voor prive gebruik heb. Nou weet ik eigenlijk niet hoe het daarmee werkt enz dus is 0.3 megapixel nou veel.. In goede kwaliteit zeg maar. Ik wil wel dat mensen mij gewoon kunnen zien en niet een of ander blokkenbeeld. Alvast bedankt (:

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Kimath
12 jaar geleden
verspilling van je geld, 0.3 is helemaal niks..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, zoveel MP had mijn telefoon al, in 2005...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke jha ik dacht mis ist anders bij webcam als bij telefoon.. Maar bedankt dan worden het die iig niet!
Kimath
12 jaar geleden
0,3 MP is een plaatje van 640x480. Je moet echt een bouwlamp op jezelf gaan zetten om goed zichtbaar te zijn.
Je kunt beter een losse webcam kopen van betere kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jha nja ik wil graag ingebouwde, zo min mogelijk draden (: dus dan is het nog even verder zoeken!

Antwoorden (2)

640x480pixels = 307200, dus we weten dat je webcam waarschijnlijk een resolutie van 640x480 heeft.

wat zegt dit in de praktijk: dat je dus een full hd monitor (1920x1080)voor de helft vult in de hoogte, en pak hem beet 2/3e in de breedte (zonder kwaliteitsverlies/blokkerig worden).

dus zolang je contactpersonen in msn/skype etc geen volledig scherm draaien kom je alles behalve blokkerig over.

voor het gemak: je cam geeft meer pixels weer dan een youtube filmpje groot is, goed zat toch?

Toegevoegd na 2 minuten:
307200 pixels, is 307 "kilo"pixel, of 0.3 megapixel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe bereken jij dat????!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het zo zegt is YouTube ook slecht...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Youtube IS ook slecht, zelfs de "HD" filmpjes zijn zozo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
start => uitvoeren => calc voer in: 640*480 en duw op =, dan krijg je 307200 :) het helpt dat (bijna) alle webcams een ratio van 4/3 hebben, en er standaard resoluties zijn.. dus ik heb maar geschat en meteen raak
0,3 MP is zeer weinig. Meestal worden laptops verkocht met 1,3 t/m 2MP. Dat is nog niet geweldig, en daarom raad ik je aan om een losse usb-webcam aan te schaffen. Deze zijn beter dan de laptop-webcam, en zijn er in veel verschillende prijsklasses.