0.3 veel voor webcam? Zie uitleg.

Ik moet voor mijn opleiding een nieuwe laptop kopen en ik wil graag een ingebouwde webcam aangezien ik hem ook voor prive gebruik heb. Nou weet ik eigenlijk niet hoe het daarmee werkt enz dus is 0.3 megapixel nou veel.. In goede kwaliteit zeg maar. Ik wil wel dat mensen mij gewoon kunnen zien en niet een of ander blokkenbeeld. Alvast bedankt (:

Weet jij het antwoord?

/2500

640x480pixels = 307200, dus we weten dat je webcam waarschijnlijk een resolutie van 640x480 heeft. wat zegt dit in de praktijk: dat je dus een full hd monitor (1920x1080)voor de helft vult in de hoogte, en pak hem beet 2/3e in de breedte (zonder kwaliteitsverlies/blokkerig worden). dus zolang je contactpersonen in msn/skype etc geen volledig scherm draaien kom je alles behalve blokkerig over. voor het gemak: je cam geeft meer pixels weer dan een youtube filmpje groot is, goed zat toch? Toegevoegd na 2 minuten: 307200 pixels, is 307 "kilo"pixel, of 0.3 megapixel :)

0,3 MP is zeer weinig. Meestal worden laptops verkocht met 1,3 t/m 2MP. Dat is nog niet geweldig, en daarom raad ik je aan om een losse usb-webcam aan te schaffen. Deze zijn beter dan de laptop-webcam, en zijn er in veel verschillende prijsklasses.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100