Videokaart van 90 graden?

Wat kan ik doen aan een laptop met een videokaart van 90 graden? Een laptop met een dual-core @ 1.6Ghz en een nvidia 7000M, 3GB DDR2 ram. En hij is sloom! Kan je bijvoorbeeld een laptop uitzuigen? Dat doe ik namelijk altijd bij mijn pc als hij warmer word dan 60 graden. Maar ik zou niet weten hoe dat moest bij een laptop. Iemand die weet wat ik daar aan moet doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

ik had laatst ook zoiets met een laptop. Die begon bij het minst of geringste heel actief te koelen. Ook hier dacht ik aan vervuiling.
Ik heb het als volgt opgelost:
Op YouTube heb je heel veel mensen die de tijd nemen een filmpje te maken terwijl ze een apparaat stap voor stap uit elkaar halen. Ik heb in YouTube het het merk van de laptop (bijvoorbeeld Acer Aspire) en het woord "acer aspire disassembly" (betekent "uit elkaar halen) ingevoerd in het zoekdingetje. YouTube geeft dan vaak al een ruime keuze.
Kies het type dat je hebt en bekijk het filmpje. Zo kom je nooit voor gekke verrassingen te staan. Het filmpje kan je steeds op pauze zetten om vervolgens zelf de stap op je eigen laptop uit te voeren. Zorg dat je een bakje hebt om schroefjes en andere kleine onderdeeltjes bij elkaar te houden en zorg dat je niet statisch geladen bent (even een metalen kraan vastpakken.
Op die manier kan je redelijk veilig je laptop schoonmaken, maar doe het allemaal voorzichtig! Laptop onderdelen zijn vaak erg klein en extra kwetsbaar.

Succes!