Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik weten of ik nog garantie heb voor mijn laptop?

Ik heb per ongeluk hete thee op mijn laptop laten vallen. De toetsten asz en de windows toets zijn daarom vervormt. Valt dit onder de garantie en de schade. Hoe kan ik hier achter komen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Is het anders dan ook mogelijk tegen kosten dat iemand of (packerd bell) het bedrijf het kan maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
968
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
garantie is wat anders dan een verzekering, he. garantie is wat een fabrikant afgeeft.. die garandeert dat jouw product blijft werken onder normaal gebruik... thee daarop morsen valt daar natuurlijk niet onder. een verzekering is wat een verzekeringsmaatschappij jou geeft, zodat je altijd verzekerd bent van een werkende laptop. ook als er bijv. een ongelukje mee gebeurt.
daarvoor betaal je een verzekeringspremie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

kijk in de algemene voorwaarde
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schade die je zelf gemaakt hebt kun je alleen verhalen als je hier een specifieke verzekering voor hebt afgesloten. Bij Dell hebben ze bijvoorbeeld een 'accidental damage' verzekering. Je betaalt een bedrag per jaar, en gedurende de tijd dat je betaalt wordt je laptop gratis gerepareerd / vervangen als je zelf schade hebt gemaakt. Eigengemaakte schade valt nooit onder de garantie.

Toegevoegd na 2 minuten:
Uiteraard is het altijd mogelijk tegen betaling je laptop te repareren. Hiervoor kun je terecht bij de winkel waar je de laptop gekocht hebt, zij zullen je doorverwijzen, of indien mogelijk zelf de reparatie uitvoeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding