PayPal verdient aan een percentage van de prijs of een vast tarief per transactie, die ze rekenen aan de verkoper.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zijn trouwens wel veel verkopers die dit stilletjes doorberekenen aan de koper door het bij de prijs op te tellen. Dus je kunt er als koper indirect voor opdraaien.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bovendien zal PayPal waarschijnlijk ook veel verdienen aan de rente. Want al die transacties, daarvan staat er constant tijdelijk bijzonder veel geld op hun rekeningen. Daarop verdienen ze rente bij de bank.