mijn dvd-rom speler, brander en koelers krijgen geen stroom, wat moet ik doen?

mijn computer gaat wel gewoon aan, je hoort m ook bezig zijn maar de dvd rom speler, brander, koelers en dat ding voor disketes krijgen geen stroom.
waarschijnlijk mijn hd dan ook niet

Toegevoegd na 1 dag:
er kwam rook uit zo een ram geheugen dingetje. kan dat betekenen dat er kortsluiting is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ben bang dat je voeding defect is in het ergste geval zit er kortsluiting in en kan ie verregaande schade aan je moederbord hebben veroorzaakt
Het kan ook een overbelasting van je voeding zijn (heb je die wel s opengemaakt en schoongemaakt??
Zou daar eerst naar kijken en m er uithalen alle stekkers ook loshalen van je moederbord
Kan ook best een contact zijn van 1 van je stekkers op het bord maar zou eerst je voeding schoonmaken
Pc aanzetten zonder koeler op je cpu raad ik je ten sterkste af
Maak wel alles eerst spanningsvrij voordat we wat doet

Toegevoegd na 2 dagen:
er kwam rook uit zo een ram geheugen dingetje. kan dat betekenen dat er kortsluiting is?

99.9% Ja en ben bang dat je moederbord ook schade heeft opgelopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:'( dus ik kan bye bye zeggen tegen mn computer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben heel erg bang van wel

Andere antwoorden (2)

Kijk of de voeding wel volledig werkt. Probeer eerst een andere voeding. Met je moederbord kan er ook iets aan de hand zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is wellicht je voeding defect of zijn er aansluitkoppelingen losgekomen.

Een voeding is wel gemakkelijk zelf te vervangen.