waarom maakt mijn koptelefoon een vervelend geruis als hij geen geluid moet maken?

ik heb een koptelefoon (zo een voor op je pc aan te sluiten) en als mijn pc net is opgestart maakt hij veel geruis na een tijdje neemt dit af als ik naar deze computer ga hoor ik een soort mechanisch geluid hoe kan ik dit wegdoen? bij een andere pc is dit niet het geval

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"ik heb een koptelefoon (zo een voor op je pc aan te sluiten)"
Je bedoelt met usb aansluiting?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee een die een ronde aansluiting heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor geluidskaart heb je? Of komt het geluid van je moederbord? Dan is de vraag welk moederbord heb je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is een pagina met al de informatie van mijn pc http://www.tones.be/shop_product.php?idx=110238

Het beste antwoord

Je kan ook kijken of je geluidskaart niet tegen kabels aanzit van andere apparatuur dat kan ook nog wel eens ruis veroorzaken..heb het een keer gehad met me koeler dat draai geluid hoorde ik door me koptelefoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een nieuwe pc dus ik wil hem niet uit elkaar halen want ben bang dat ik hem dan niet meer ineen krijg

Andere antwoorden (2)

Even je drivers van je geluid deinstalleren

configuratiescherm
systeem
apparaatbeheer
besturing voor geluid,video…. openklikkken
je audiokaart rechterklikken
installatie ongedaan maken

En dan herstarten, windows zal dan de drivers vanzelf weer installeren. Anders de nieuwste driver van je geluidskaart bij de fabrikant van de geluidskaart of bij de fabrikant van je moederbord halen(als het onboard geluid is, denk aan realtek)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe is dat voor windows 7?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eh dat werkt ook zo voor 7. anders
windowsknop
apparaatbeheer (intypen en dan enter)
besturing voor geluid... (volg originele verhaal)
Als je een goede en gevoelige koptelefoon aansluit om de analoge uitgang van je pc, hoor je 9 van de 10 keer bij 'hoog' volume en geen of weinig geluid de processor werken. beetje mechanisch bijen geluid.

Meestal werkt het om het hoofdvolume zo laag mogelijk te zetten en de wav/midi/synth zo hoog mogelijk te zetten. Ook kan je gebruikte kanalen zoals mic, line-in e.d. uitzetten om de storing zoveel mogelijk te verminderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en waar verander je al die soort geluiden?
als ik bij windows 7 het geluidmenu open en dan op mixer druk krijg ik alleen speakers en systeemgeluiden